ثبات قیمت ها و فراوانی کالا ها خط قرمز دولت است
ثبات قیمت ها و فراوانی کالا ها خط قرمز دولت است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در آستانه انتخابات و عید، ثبات در قیمت‌ ها و فراوانی کالا ها، خط‌ قرمز ما است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، مالک رحمتی در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی تأکید کرد: تنظیم بازار و تأمین کالا‌های اساسی و معیشت مردم، دغدغه اول آقای رئیس‌جمهور و دولت است و در آستانه انتخابات، ثبات در قیمت‌ها و فراوانی کالا‌ها، خط قرمز ما است.

وی اظهار کرد: ما نمایندگان دولتی مردمی هستیم که رئیس‌جمهورش دغدغه معیشت مردم را دارد.

وی با اشاره به اینکه باید عرضه و تقاضا در بازار به گونه‌ای درست تنظیم شود که هیچ التهابی در بازار نباشد؛ افزود: اخلال در معیشت و بازی با روح و روان و اعصاب مردم از رویکرد‌های اصلی دشمن در روز‌های حساس پیش رو است.

وی تأکید کرد: البته در کنار تنظیم بازار باید تأمین به‌موقع مواد اولیه صنایع و واحد‌های تولیدی نیز مدنظر باشد.

رحمتی گفت: اگر تأمین کالا‌های اساسی به‌موقع انجام نشود، در مراحل بعدی از جمله توزیع و مصرف نیز دچار مشکل می‌شویم.

وی اظهار کرد: منسجم کردن شبکه ارتباطی برای تأمین، توزیع و نظارت درست بازار به‌عنوان اصل و اساس تهیه نیاز مردم باید در اولویت نهاد‌های مسئول باشد.

وی با عنوان اینکه مشکل مردم را نمی‌توان بدون استفاده از خود مردم رفع کرد، گفت: استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی از قبیل اتحادیه صنفی و کاسبان امین در نظام توزیع، کارایی بالایی دارد.

استاندار، افزود: در حوزه نظارت بر عرضه کالا‌های اساسی و مصرفی عید نیز، هم‌ افزایی بین اداره‌ های کل تعزیرات، صمت، اتاق اصناف و بسیج ضروری است.

وی اضافه کرد: استاندارد‌ های اعلامی تأمین ذخایر کالا‌های اساسی نیز کف موضوع بوده و باید برای رقمی بالاتر از آن در سطح استان، تدبیر اتخاذ کرد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه‌ های عمومی با محوریت اصناف درون استان برای تسهیل دسترسی مردم به کالا‌ های اساسی و پر مصرف نیز در آستانه عید باید گسترش یابند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی