حضور مردم در انتخابات راهی مناسب برای حل مشکلات کشور
حضور مردم در انتخابات راهی مناسب برای حل مشکلات کشور
امام جمعه موقت بناب گفت: یکی از راه های حل مشکلات در کشور مشارکت حداکثری در انتخابات بوده و انتخابات یک فرصت استثنایی برای یک ملت است که در مورد مدیریت کشور و سرنوشت خود تصمیم بگیرند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین سید باقر سیدی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه اولین و مهمترین مسئله عالم اسلام غزّه است، اظهار داشت: امروزه غزّه باتلاق بزرگی برای رژیم صهیونیستی شده است، چرا که این رژیم منحوس بعد از ۳ ماه جنایت، کودک کشی و نسل کشی در غزه به اهداف تعیین شده خود از جمله از بین بردن حماس، قطع موشک های القسام، آزادی تمام اسرای اسرائیلی و مهاجرت اهالی غزه نرسید و علاوه بر آن مردم سرزمین های اشغالی هر روز با شنیدن آزیرهای خطر به پناهگاه‌ها هجوم می آورند و روز خوشی ندارند.

وی افزود: این یعنی اعلان شکست برای ارتش اسرائیل است؛ لذا سران رژیم صهیونیستی برای جبران شکست مفتضحانه خود به بمباران غیرنظامیان و قتل عام کودکان غزه روی آورده است.

خطیب جمعه موقت بناب تصریح کرد: مقصر اصلی این جنایت‌ها حکومت ها و دولت‌هایی هستند که با این رژیم سفّاک همکاری می کنند، نه لوله های نفت خود را قطع کردند، نه تجارت شان با این رژیم را و نه سفارت خانه هایشان را تعطیل کردند. اینها اگر مانند حکومت یمن و انصارالله با اسرائیل رفتار می کردند، بیش از چند روز نمی توانست به حیات خبیث خود ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سالجاری گفت: انتخابات نشانه عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، نظامی که متکی به مردم بوده و بحول قوه الهی از اول انقلاب تاکنون بیش از ۴۰ انتخابات با موفقیت تمام برگزار کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه مهمترین ویژگی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورها را آزاد بودن انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: کشورهایی که داعیه حمایت از حقوق بشر و سردمداری دموکراسی دارند این حق شهروندان شان از طریق وضع سیاست ها وقوانین قهریه مورد تهدید قرار گرفته است و حدود ۳۵ کشور همچون فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، هلند، بلژیک، اتریش، سوئیس، یونان، ترکیه، قبرس و … انتخابات در آنها اجباری بوده و در صورت عدم مشارکت در انتخابات جریمه و با محرومیت های اجتماعی مواجه می شوند.

وی با اشاره به اینکه جای انکار نیست امروزه در کشور با مشکلات داخلی و فشارهای خارجی و بین المللی مواجه هستیم، ابراز امیدواری کرد: یکی از راه های حل این مشکلات مشارکت حداکثری در انتخابات بوده و انتخابات یک فرصت استثنایی برای یک ملت است که در مورد مدیریت کشور و سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

سیدی اذعان کرد: دشمنان نظام از پشتوانه مردمی این نظام در هراسند و مشارکت مردم در انتخابات دست دشمن را از توطئه کوتاه کرده و اگر ببینند مردم حضور حداکثری در مشارکت‌های اجتماعی دارند از فشارهای خود می‌کاهند.

امام جمعه موقت بناب در پایان تأکید کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی با انتخابات و مشارکت گسترده مردم صورت گرفته و بدون انتخابات نه جمهوریت و نه اسلامیت نظام معنی ندارد؛ امروز شرکت در انتخابات همانند حضور در ۸ سال دفاع مقدس است، بطوری که شهدا با خونشان از این نظام محافظت کردند اگر من و شما از رأی خود مضایقه کنیم قطعاً در پیشگاه شهدا مسئول خواهیم بود.