حمایت ماکرون از تل‌آویو همزمان با درخواست برای «وقفه بشردوستانه»!
حمایت ماکرون از تل‌آویو همزمان با درخواست برای «وقفه بشردوستانه»!
رییس جمهور فرانسه باردیگر با حمایت قاطع از رژیم اشغالگر صهیونیستی، خواستار «وقفه» بشردوستانه در نوار غزه شد!

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که همواره حامی رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در نوار غزه بوده است، در افتتاحیه کنفرانس بشردوستانه درباره غزه در پاریس، مدعی «لزوم حافظت از جان غیرنظامیان شد!»

وی مدعی شد: باید از غیرنظامیان محافظت کرد. این مساله کاملاً ضرورت دارد و قابل مذاکره نیست. در مساله حفظ جان انسان‌ها نباید استاندارد دوگانه وجود داشته باشد.

ماکرون با اشاره به درخواست‌ها برای وقفه بشردوستانه در جنگ غزه، مدعی شد که عواقب هولناک عملیات «طوفان الاقصی» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) را فلسطینیان متحمل شدند و در ادامه باردیگر از آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خواند، حمایت کرد!

ماکرون همچنین اعلام کرد که فرانسه ۸۰ میلیون یورو دیگر برای کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین اختصاص خواهد داد. بدین ترتیب مجموع کمک‌های پاریس به فلسطین در سال جاری ۲۰۲۳ به ۱۰۰ میلیون یورو خواهد رسید.

در بحبوحه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، مقاماتی از غرب و همچنین کشورهای عرب، سازمان ملل و نهادهای غیردولتی به منظور یافتن راهی جهت تأمین کمک برای غیرنظامیان غزه، در پاریس گرد هم آمده‌اند. انتظار می‌رود مقامات بیش از ۵۰ کشور در نشست شورای امنیتی حضور داشته باشند.

پس از عملیات بزرگ حماس علیه رژیم صهیونیستی، اشغالگران حملات گسترده‌ای را علیه غزه انجام داده‌اند به طوری که در پی این تجاوزها، تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار ۲ ۵۰۰ فلسطینی که عمدتاً زن و کودک هستند، به شهادت رسیده‌اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر