حوزه‌های دندانپزشکی و زیبایی دارای بیشترین تخلفات پزشکی در آذربایجان شرقی
حوزه‌های دندانپزشکی و زیبایی دارای بیشترین تخلفات پزشکی در آذربایجان شرقی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در سال جاری بیشترین تخلفات پزشکی در آذربایجان شرقی مربوط به حوزه‌های دندانپزشکی، پوست و زیبایی است.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری صداوسیما؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون بازدیدهای نظارتی درمان، هدفمند و کیفی‌تر انجام شده است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مهرماه تعداد یک هزار و ۷۲۱ بازدید از موسسه های درمانی، درمانگاه‌ها و مطب‌ها انجام شده است که ۶۴ پرونده به دادگاه انتظامی نظام پزشکی، ۶۵ پرونده به دادگاه، ۶۲ مورد به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده و ۵۸ مرکز نیز پلمب و تعطیل شده است.

جواد احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین تخلفات پزشکی در استان، مربوط به حوزه‌های دندانپزشکی، پوست و زیبایی است؛ از شهروندان خواست که گزارش ها و شکایت های خود را در خصوص مراکز درمانی غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت جامعه از طریق شماره ۱۹۰ (سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت) اعلام کنند.

وی از کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی تبریز در برخورد با مراکز درمانی غیرمجاز در بین دانشگاه‌های تیپ یک کشور خبر داد و گفت: سلامتی مردم یک مساله مهم است به همین دلیل ما و همکارانمان در اداره نظارت تمام تلاشمان را برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو به کار می‌گیریم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی