حیله‌گری در تجارت با کارت‌های بازرگانی/ بازداشت ۲۵ نفر به‌اتهام «ﺍﺧﺘﻼﺱ، ﺍﺭﺗﺸﺎء و کلاﻫﺒﺮﺩﺍﺭی»
حیله‌گری در تجارت با کارت‌های بازرگانی/ بازداشت ۲۵ نفر به‌اتهام «ﺍﺧﺘﻼﺱ، ﺍﺭﺗﺸﺎء و کلاﻫﺒﺮﺩﺍﺭی»
رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست متهمان پرونده موسوم به کارت‌های بازرگانی در شهرستان گرمسار و ارجاع به شعبه ۱۰۲ کیفری دو جهت ادامه روند رسیدگی و محاکمه مجرمین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدجعفر عبداللهی اظهار داشت: خرید و فروش کارت‌های بازرگانی توسط سودجویان به پدیده رایج در اقتصاد تبدیل شده است و دلالان با اغفال افراد نیازمند که اطلاع چندانی از قوانین ندارند، آن‌ها را به گرفتن کارت‌های بازرگانی تشویق می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه اشخاص فریب‌خورده در قبال مبالغی ناچیز کارت‌ها را به منفعت‌طلبان اجاره یا واگذار می‌کنند و سپس آنان اقدام به ثبت سفارش واردات کالا با کارت بازرگانی می‌کنند و در نهایت بدون آنکه از واردکنندگان نام‌ونشانی بماند، تجارت انجام می‌دهند و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی گزارش دادند؛ تعدادی افراد غیرمطلع از قوانین به دام سودجویان افتادند و از طریق سپردن وکالت‌نامه، صلح‌نامه، اقرارنامه یا هبه‌نامه به واردکنندگان حیله‌گری که قصد تجارت در فضای اقتصادی کشور را با به دست آوردن سود کلان و غیرمشروع دارند؛ مورد سوءاستفاده قرار گرفتند.

عبداللهی ادامه داد: در همین راستا به دادسرای عمومی و انقلاب گرمسار دستور داده شد نسبت به تشکیل و بررسی دقیق و حرفه‌ای پرونده مبنی بر شناسایی متهمان و ذی‌نفعان ورود کند که در نهایت برای تمامی افراد شناخته‌شده قرار تأمین کیفری صادر شد.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که افراد سودجو فرار مالیاتی گسترده‌ای را با تأسیس شرکت‌های صوری انجام دادند و به‌وسیله کارت‌های بازرگانی رفتار غیرقانونی را مرتکب شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: آذر ماه سال جاری قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای ۲۵ نفر به‌اتهام ﺍﺧﺘﻼﺱ، ﺍﺭﺗﺸﺎء و کلاﻫﺒﺮﺩﺍﺭی صادر شد و پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به شعبه ۱۰۲ کیفری دوی این شهرستان ارجاع شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم