خدمات پزشکی در بناب بالاتر از ظرفیت‌های موجود ارائه می شود/ بهره برداری از ده ها پروژه درمانی طی سه سال اخیر در بناب
خدمات پزشکی در بناب بالاتر از ظرفیت‌های موجود ارائه می شود/ بهره برداری از ده ها پروژه درمانی طی سه سال اخیر در بناب
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به انجام و بهره برداری از ده‌ها پروژه درمانی طی سه سال اخیر در بناب گفت: خدمات درمانی و پزشکی در بناب بالاتر از ظرفیت‌های موجود در حال ارائه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب دکتر وحید رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بناب در تشریح خلاصه‌ای از عملکرد مراکز درمانی شهرستان بناب طی سه سال اخیر اظهارداشت: تکمیل و تجهیز مرکز سلامت کامللو، فرهنگیان، شهرداری و آیت الله باقری بنابی، تجهیز مرکز آموزشی بهورزی، توسعه اورژانس و بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی ره ایجاد مرکز تصویربرداری ام آر آی، بهره‌برداری از مسیر جدید اورژانس بیمارستان، تعمیر صفر تا صد خانه‌های بهداشت چند روستا و خریداری و راه‌اندازی دیزل ۵۵۰ کاوا با اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد از جمله این اقدامات بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت خیرین در پروژه‌های درمانی شهرستان گفت: طی دو سال اخیر آسفالت ریزی بخشی از محوطه شبکه بهداشت، تکمیل و احداث مرکز اورژانس ۱۱۵ فرهنگیان،اهدای کامپیوتر، کپسول اکسیژن، ماسک و سایر تجهیزات، ایجاد ۱۶ واحد پارکینگ در بیمارستان شهدا و اهدای زمین برای توسعه مرکز سلامت بابالار و باقری بنابی با اعتباری بیش از ۴۴ میلیارد به همت خیرین بناب انجام شده است.

دکتر وحید رضایی در ادامه با اشاره به اقدامات بهداشتی و درمانی طی دو سال اخیر در بناب گفت: جذب اعتبار ۲ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات پزشکی، جذب اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی برای تجهیزات بیمارستان شهدای بناب، جذب یک و نیم میلیارد برای تجهیز مراکز بهداشتی شهری، افزایش عمل‌های جراحی از ۱۲۰ به ۷۰۰ مورد در ماه در بیمارستان امام خمینی بناب، افزایش تعداد تخت‌های آی سی یو به ۱۷ عدد، افزایش تخت‌های سی‌سی‌یو به ۱۱ تخت، افتتاح بزرگترین مرکز دیالیز استان بعد از تبریز و راه اندازی مجدد خدمات ماموگرافی در بیمارستان شهدا از جمله اقدامات در این حوزه هستند.

مقام عالی وزارت بهداشت در شهرستان بناب بااشاره به اهداف شبکه بهداشت طی سال‌های آینده گفت: اخذ مجوز بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی و شروع عملیات اجرایی آن، احداث طبقه اول ساختمان بهورزی، احداث ۹ باب پانسیون پزشک، تجدید بنای خانه بهداشت توتاخانه و بهسازی مراکز بهداشتی و درمانی زوارق وهمچنین تکمیل فاز دوم اورژانس و ده‌ها اقدام دیگر از جمله اهداف با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان می‌باشد.

دکتر وحید رضایی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر در راستای تخریب مزارع آبیاری شده با فاضلاب گفت: اقدامات می‌بایست با همکاری سایر ارگان‌ها انجام شود اما اگر کشاورزان بنابی وجدان کاری داشته باشند با فاضلاب اراضی کشاورزی را آبیاری نمی‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به احداث مرکز نفس جهت جلوگیری از افزایش سقط جنین در بناب گفت: همه جوره و با تمام امکانات تلاش خواهیم کرد سقط جنین در بناب را به صفر برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش برخی از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بناب از جمله طلاق و مشکلات و بیماری‌های روحی و روانی گفت: در همین راستا اقدامات خوبی انجام شده و پزشکان و متخصصان مورد نیاز جذب شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های بناب بیشتر از ظرفیت و انتظار علوم پزشکی تبریز فعالیت می‌کنند، گفت: خدمات پزشکی در شهرستان بناب نسبت به بسیاری از شهرستان‌ها به مراتب بالاتر و عالی‌تر است و قطعاً تصمیمات پزشکی در راستای سلامت مردم اتخاذ می‌شوند.

  • نویسنده : داود زیبائی