خساست بانک‌ها در آذربایجان‌شرقی!
خساست بانک‌ها در آذربایجان‌شرقی!
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: عملکرد برخی بانک‌های استان در اعطای تسهیلات اصلا قابل دفاع نیست. این بانک ها در قبال اعطای این تسهیلات یا خساست به خرج می‌دهند یا ضعف مدیریتی دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمد کلامی در جلسه کمیته کاری اشتغال استان از عملکرد برخی بانک‌ها در حوزه تسهیلات اشتغال انتقاد کرد و  اظهار کرد: عملکرد برخی بانک‌های استان در اعطای تسهیلات اصلا قابل دفاع نیست. این بانک.ها در قبال اعطای این تسهیلات یا خساست به خرج می‌دهند یا ضعف مدیریتی دارند و نمی‌توانند مانند بانک‌های سایر استان‌ها منابع جذب کنند. اینکه تراز یک بانک در آذربایجان‌شرقی منفی باشد اما در استان‌های دیگر مثبت باشد، قابل قبول نیست.

وی افزود: عملکرد بانک‌های استان پس از پایش و بررسی، جهت تصمیم‌گیری به استاندار آذربایجان‌شرقی به عنوان رئیس کارگروه اشتغال استان و متولی اصلی اشتغال ارائه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به میزان اشتغال در استان گفت: سال گذشته تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کردند حدودا نصف شده و از ۱۴ هزار نفر به ۸ هزار نفر رسیده است که به معنی عدم اخراج نیروی کار از شرکت‌ها می‌باشد.

وی یادآور شد: اشتغال ایجادی در استان نیز نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته و از ۱۶ هزار به بالای ۵۰ هزار مورد رسیده است.

کلامی با اشاره به اینکه بیکاری در آذربایجان.شرقی از جنس بیکاری تحصیل‌کردگان است، تاکید کرد: برای اشتغال در دستگاه‌ها سهمیه‌ای برای نیروهای تحصیل کرده در نظر گرفته شود و برخی دستگاه‌ها همچون پارک علم و فناوری باید شغل.هایی که ایجاد می.کنند معطوف به تحصیل‌کردگان باشد.

  • نویسنده : امیداسماعیلی