خودکفایی ۹۰ درصدی در تولید هفت قلم کالای اساسی تا پایان برنامه هفتم توسعه
خودکفایی ۹۰ درصدی در تولید هفت قلم کالای اساسی تا پایان برنامه هفتم توسعه
رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خودکفایی ۹۰ درصدی در تولید هفت قلم کالای اساسی تا پایان برنامه هفتم توسعه هدف گذاری شده است، گفت: تحقق این هدف نیازمند همت و عزم جدی ملی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد ابراهیم نیا روز پنجشنبه در نشستی با سرپرست سازمان برنامه و بودجه و مدیران بخش آب، کشاورزی و محیط زیست استان آذربایجان شرقی، افزود: استفاده از آب کشاورزی هم از ۸۳ میلیارد متر مکعب در سال اول برنامه هفتم توسعه باید به ۶۵ میلیارد متر مکعب در سال آخر برنامه کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور حدود ۷۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش های آب، کشاورزی و محیط زیست در نظر گرفته شده است؛ گفت: در واقع ۲۰ درصد اعتبارات کشور صرف این امور می‌شود.

ابراهیم نیا با بیان اینکه با مجوز اخذ شده از رهبری رقم مناسبی از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار امور آب و کشاورزی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در بخش آب کشور پروژه های نیمه تمام زیادی وجود دارد و چاره ای جز اولویت بندی نداریم.

وی اعلام کرد: برای مجتمع های آبرسانی روستایی ۶۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل محرومیت زدایی ابلاغ اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بحران آب تبریز، هر چه سریع تر باید انتقال آب ارس عملیاتی شود، احداث سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی با بالاترین کیفیت در نقطه صفر مرزی را نماد غرور ملی دانست و بر ضرورت رسیدگی سریع به موضوع آلودگی رودخانه ارس، سلامت محصولات تولیدی حاشیه این رودخانه و توانمندسازی جمعیت ساکن در منطقه تاکید کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا