در جنگ غزه ماهیت پلید آمریکا و اسرائیل برای دنیا آشکار شد
در جنگ غزه ماهیت پلید آمریکا و اسرائیل برای دنیا آشکار شد
امام جمعه موقت بناب گفت: اتفاقات تلخ غزه ماهیت پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دنیا نشان داد و دنیا فهمید که حقوق بشر برای آنها مفهومی ندارد. 

به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین ناصر اصغری در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه این روزها روزهای بسیار دردناک و غمبار برای امت اسلامی است، اظهار داشت: گرچه در ظاهر مظلومیت و کشتار در غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد، اما در باطن اقتدار و پیروزی از آن مسلمانان است.

 

وی افزود: اتفاقات تلخ و ناگوار اخیر در غزه ماهیت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را به دنیا نشان داد، آنهایی که تمام معاهدات و کنوانسیون‌های حقوق بشری را خودشان نوشته و امضاء کرده‌اند، خودشان علنا تمام این مفاد را زیر پا می‌گذارند.

 

خطیب جمعه موقت بناب تصریح کرد: در جنگ اوکراین که غرب و استکبار جهانی روسیه را به نقض حقوق بشر محکوم میکردند و علیه  آن قطعنامه صادر و تحریم می‌کردند اکنون نه تنها بر علیه رژیم صهیونیستی در برابر جنایات آشکار قطعنامه صادر نمی‌کنند بلکه قطعنامه برای باز کردن گذرگاه جهت رساندن آب و غذا به کودکان غزه آن را وتو می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه بناب با اشاره به اینکه کدام جنایت در منطقه رخ داده که آمریکا در آن نقش نداشته باشد، گفت: آمریکا در عراق مستقیما ۸ هزار نفر را کشت، سپس داعش را که خودشان اذعان می‌کنند بوجود آوردند که آن جنایات فجیع را در سوریه و عراق انجام دادند، در یمن چند صد هزار نفر را کشتند، در افغانستان، در لبنان؛ اما حتی یک قطعنامه بر علیه آمریکا صادر نشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اصغری با اذعان بر اینکه اگر این مستکبرین بر کشور ما دست پیدا کنند هر بلایی را سر ما می‌آورند، افزود: اکنون درک می‌کنیم که بزرگان این مملکت و رهبر فرزانه ما چه تدابیری را برای این کشور اندیشیده‌اند و برای قدرت نظامی این کشور طرح و برنامه ریزی کرده‌اند و چقدر ساده اندیشی است که برخی می‌گفتند صنعت هسته‌ای و موشک به چه درد ما خواهد خورد، بهتر است تعطیل کنیم و آسوده باشیم.

 

امام جمعه موقت بناب خاطرنشان کرد: جنگ غزه یک جنگ حیثیتی برای اسرائیل است، برای اینکه همه دیدند که چهارمین ارتش قدرتمند دنیا در عرض چند ساعت ابهت شان شکست و نمی‌توانند آن را ترمیم کنند و این بمباران و تشدید حملات به مردم بی دفاع غزه نیز از سر استیصال رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌شان است.

 

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی برای حضور پرشور آحاد مختلف مردم خصوصا جوانان و دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان روز شنبه تاکید کرد.

 

 

  • نویسنده : داود زیبایی