دهها زخمی صهیونیست وضع وخیمی دارند/خیابان‌‍‌های اسرائیل متروکه شد
دهها زخمی صهیونیست وضع وخیمی دارند/خیابان‌‍‌های اسرائیل متروکه شد
رسانه‌های عبری ضمن اذعان به حملات موشکی سهمگین مقاومت علیه اراضی اشغالی، اعلام کردند که مبارزان فلسطینی به عمق اراضی اشغالی نفوذ کرده و شمار زیادی از صهیونیست‌ها را به هلاکت رسانده‌اند.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری مهر  رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله راکتی گسترده مقاومت فلسطین در نوار غزه به اراضی اشغالی خبر دادند. این منابع تاکید کردند که صدها راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور و برخی مناطق در مرکز اراضی اشغالی شلیک شده است.

در پی این حمله راکتی گسترده آژیر خطر در تل آویو، ریشون لتزیون، رحوفوت و مناطق دیگری به صدا درآمده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مقاومت تل آویو را با موشک‌های سنگین و دوربرد هدف قرار داده است. روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که ده‌ها خودرو در شهر عسقلان در پی حملات راکتی مقاومت آتش گرفته‌اند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که بسیاری از شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی زیر باران حملات راکتی مقاومت قرار دارد و آژیر خطر در بخش وسیعی از اراضی اشغالی از جنوب تا شمال به صدا درآمده است. دو ساختمان در شهر عسقلان مستقیماً هدف راکت‌های مقاومت قرار گرفته است.

۷:۳۵ بازتاب حمله موشکی مقاومت فلسطین در رسانه‌های صهیونیستی

«یوسی یهوشع» خبرنگار اسرائیلی: این یک حمله غافلگیرکننده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ترس و نگرانی‌هایی نسبت به احتمال نفوذ مبارزان مقاومت به داخل شهرک‌های صهیونیستی در مرز غزه وجود دارد.

شبکه ۱۴ تلویزیون دشمن صهیونیستی هم بیان کرد که گزارش‌هایی مبنی بر وقوع تیراندازی در منطقه اوریم و زخمی شدن چند نفر رسیده است. این شبکه تاکید کرد که یک آمبولانس هم در شهر سدیروت هدف قرار گرفته است.

۷:۳۶ نشست فوری نتانیاهو و گالانت برای بررسی اوضاع امنیتی

منابع عبری زبان اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو و یواو گالانت نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است نشستی فوری را برای برآورد اوضاع امنیتی در پی حمله راکتی گسترده و بی‌سابقه مقاومت به اراضی اشغالی برگزار کنند.

۷:۴۰ احتمال نفوذ مبارزان مقاومت به داخل شهرک‌های صهیونیستی

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که احتمالاً مبارزان مسلح فلسطینی تحت پوشش حملات راکتی به اراضی اشغالی، به داخل شهرک‌های صهیونیستی مجاور نفوذ کرده‌اند.

خازن سوختی رژیم صهیونیستی در آتش

در همین حال، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» هم از آماده‌باش نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی و آمادگی جهت مقابله با هرگونه عملیات نفوذ مبارزان مقاومت به داخل مناطق صهیونیست‌نشین خبر داد.

۷:۴۵ سخنرانی فرمانده کل گردان‌های قسام خطاب به مردم فلسطین و جهان اسلام

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که «محمد ضیف»، فرمانده کل این گردان‌ها به زودی سخنان مهمی خطاب به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی بیان خواهد کرد.

۷:۵۰ آمارهای اولیه: هلاکت یک صهیونیست و زخمی‌شدن چند نفر

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله راکتی مقاومت به عسقلان یک ساختمان هدف قرار گرفته و طی آن ۴ صهیونیست زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که در جریان انفجار بمب‌ها و شلیک‌های گسترده در چندین شهرک صهیونیست نشین، تعدادی از ساکنان این شهرک‌ها مجروح شده اند.

این رسانه‌ها اضافه کردند که در جریان حملات موشکی از سمت نوار غزه علیه شهرک‌های صهیونیست نشین یکی از این شهرک نشینان به هلاکت رسیده است.

همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان از تلاش نیروهای مسلح فلسطینی برای نفوذ از راه زمین و دریا به شهرک‌های صهیونیست نشین از سمت نوار غزه حکایت دارد.

۸:۰۰ حملات سایبری نیروهای مقاومت فلسطین علیه سامانه گنبد آهنین

هم‌زمان با حملات موشکی گسترده مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی، احمد عبدالرحمن یک کارشناس نظامی در گفتگو با المیادین تاکید کرد:
اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد یک عملیات گسترده از سوی نیروهای مقاومت در حال انجام است و حملاتی به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف غزه انجام می‌شود.

ما در برابر یک حمله راهبردی گسترده از سوی نیروهای مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست هستیم.

اطلاعاتی در خصوص حمله سایبری از سوی نیروهای مقاومت علیه سامانه گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد.

همچنین اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های عبری زبان از ادامه حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین حکایت دارد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که شهرهای اشدود و تل آویو پناهگاه‌های خود را برای در امان ماندن شهرک نشینان صهیونیست در برابر موج حملات موشکی نیروهای مقاومت باز کرده اند.

۸:۱۰ ورود نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک‌های مجاور نوار غزه

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شده اند خود را به داخل اراضی اشغالی برسانند و با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شوند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که نیروهای مقاومت فلسطین وارد شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه شده اند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست از حضور نیروهای مقاومت فلسطین در خیابان‌های شهرک‌های واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده اند.

شبکه الجزیره نیز از تشدید حملات موشکی مقاومت علیه شهرک‌ها و شهرهای اراضی اشغالی خبر داد.

۸:۱۵ نیروهای مقاومت یک نظامی صهیونیست را ربودند

شبکه المیادین از موفقیت نیروهای مقاومت فلسطین در ربودن یک نظامی صهیونیست خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که آنچه که در حال رخ دادن است یک غافلگیری وحشتناک بوده و نیروهای مقاومت فلسطین موفق شده اند رژیم صهیونیستی را غافلگیر کنند.

مقامات رژیم صهیونیستی همچنین از شهرک نشینان خواسته اند در منازل خود و پناهگاه‌ها باقی بمانند و بیرون نیایند.

۸:۳۰ به گوش رسیدن صدای چندین انفجار در شمال تل آویو

رسانه‌های عبری زبان از شنیده شدن صدای آژیر خطر و چندین انفجار در شمال تل آویو خبر دادند.

از سوی دیگر منابع پزشکی در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کردند که تاکنون ۲ شهید فلسطینی و پنج زخمی دیگر به بیمارستان شهدای الاقصی واقع در مرکز نوار غزه منتقل شده اند.

این در حالیست که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تعدادی از نیروهای فلسطینی موفق شده اند خود را به داخل اراضی اشغالی برسانند.

کاربران صهیونیست در فضای مجازی تصاویر حضور نیروهای مسلح فلسطینی در داخل شهرک سدیروت واقع در شرق نوار غزه را دست به دست می‌کنند.

۸:۴۰ حمله موشکی جدید مقاومت فلسطین علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین

شبکه المیادین از حمله موشکی جدید نیروهای مقاومت از سمت نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال این منطقه خبر داد.

همچنین شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نیروهای مقاومت موفق شده اند کنترل خیابان‌های شهرک‌های مجاور نوار غزه را به دست بگیرند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این حمله حماس به مثابه اعلان جنگ علیه رژیم صهیونیستی بوده و ده‌ها نیروی مسلح فلسطینی موفق شده اند وارد شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه شوند.

برای نخستین بار در تاریخ صورت گرفت؛
۸:۴۵ نفوذ نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست نشین و درگیری با نظامیان صهیونیست

این برای نخستین بار در تاریخ به شمار می‌رود که نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه نفوذ کرده و با عناصر ارتش رژیم صهیونیستی درگیر می‌شوند.

فرمانده کل گردان‌های القسام اعلام کرد؛
۸:۵۰ آغاز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی

محمد الضیف فرمانده کل گردان‌های القسام در سخنرانی خود تاکید کرد: ما از همین جا آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم.

ما پیش از این به دشمن صهیونیستی هشدار داده بودیم. از امروز به بعد روند همکاری‌های امنیتی با دشمن صهیونیستی به پایان می‌رسد.

امروز ملت ما انقلاب خود و روند تشکیل کشور مستقل فلسطین را مجدداً آغاز می‌کند. طوفان الاقصی بزرگ‌تر از آن چیزی است که دشمن تصور می‌کند.

۹:۰۰ شلیک ۵ هزار موشک به سمت مواضع دشمن صهیونیستی

محمد الضیف، فرمانه گل گردان‌های القسام: ما تصمیم گرفته ایم جنایات رژیم صهیونیستی را متوقف کنیم. زمان ارتکاب جنایت از سوی این رژیم بدون مجازات به پایان رسیده است. در نخستین دور از حملات عملیات طوفان الاقصی دست کم ۵ هزار موشک، مواضع دشمن صهیونیستی را هدف قرار داد.

ای برادران ما در نیروهای مقاومت لبنان، سوریه، عراق و ایران امروز روزی است که جبهه های درگیری حماسه می آفریند. ای برادران ما در الجزایر، مراکش، اردن، مصر و دیگر کشورهای عربی به پا خواسته و به این درخواست لبیک بگویید.

۹:۰۵ هدف قرار گرفتن فرودگاه ها و مواضع نظامی دشمن در دور نخست عملیات «طوفان الاقصی»

فرمانده کل گردان های القسام: زمان آن فرارسیده که تمام گروه های کشورهای عربی و اسلامی برای پاک کردن لکه اشغالگری رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند. امروز هر کس تفنگی در اختیار دارد باید از آن علیه صهیونیست ها استفاده کند.

کسانی که مستقیماً در عملیات طوفان الاقصی نمی توانند مشارکت کنند باید از این عملیات حمایت کنند. در نخستین دور از عملیات طوفان الاقصی مواضع دشمن صهیونیستی و فرودگاه ها و مناطق نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

۹:۱۰ حمله موشکی جدید و درگیری های مسلحانه در قلب شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه

شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری های مسلحانه و شلیک گلوله در قلب برخی شهرک های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه در جریان است.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که حمله موشکی جدیدی از سوی نیروهای مقاومت به سمت شهرک های اطراف نوار غزه در جریان است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جنبش حماس یک عملیات دوگانه شامل شلیک موشک و نفوذ نیروهای مقاومت به اراضی اشغالی را آغاز کرده است.

خوشحالی اهالی غزه از عملیات مقاومت

ارتش اشغالگر بعد از نفوذ این نیروها به قلب «اسرائیل» شرایط جنگی اعلام کرده است.

رسانه های عبری زبان گزارش دادند که نیروهای فلسطینی موفق شدند خودروهای پلیس رژیم صهیونیستی را در برخی ایست های بازرسی در شهرک های صهیونیست نشین در اختیار بگیرند.

۹:۱۷ عکس یادگاری فلسطینی ها با تانک منهدم شده ارتش رژیم صهیونیستی

فلسطینی ها در برابر یکی از تانک های ارتش رژیم صهیونیستی که در جریان عملیات امروز نیروهای مقاومت منهدم شده عکس یادگاری گرفتند.

رسانه های عبری زبان:
۹:۲۰ تعداد کشته‌های عملیات نیروهای فلسطینی بسیار زیاد است

رسانه های عبری زبان گزارش دادند: این همان سناریویی بود که از آن وحشت داشتیم. در حال حاضر ساکنان شهرک های اطراف نوار غزه تبدیل به گروگان شده اند.

تعداد کسانی که در جریان عملیات جنبش حماس کشته شده اند بسیار زیاد بوده و در حال حاضر نمی توانیم آماری در این خصوص تهیه کنیم. صبح امروز برای ما بسیار سخت بود؛ گروگان ها و زخمی های زیادی وجود دارد. اکثر کشته شدگان در مناطق جنوبی هستند.

۹:۳۰ غافلگیری کامل ارتش «اسرائیل» در زمین، دریا و هوا / به دست گرفتن کنترل مرکز پلیس «سدیروت» توسط مقاومت

رسانه های عبری زبان اذعان کردند: جنبش حماس ارتش اسرائیل را کاملاً از طریق زمین، دریا و هوا غافلگیر کرد.

غافلگیری بزرگتر این است که هیچ اطلاعاتی در خصوص این عملیات پیچیده با وجود ادعاهای اطلاعاتی اسرائیل وجود نداشت.

این رسانه ها همچنین گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین کنترل مرکز پلیس «سدیروت» را به دست گرفته و در جریان این درگیری ها چند تن از صهیونیست ها به هلاکت رسیده اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر