دولت برای حل مشکل مسکن جوانان از طریق مسکن ملی کمک می کند
دولت برای حل مشکل مسکن جوانان از طریق مسکن ملی کمک می کند
فرماندار شهرستان بناب با تاکید بر اینکه دولت به فکر مسکن جوانان است گفت: در همین راستا دولت با اهدای زمین به صورت ارزان و کمک به ساخت مسکن به صورت مسکن ملی به جوانان کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بناب با تاکید بر اینکه دولت اقدامات خوبی را برای حل مشکل مسکن جوانان انجام داده است، اظهار داشت: در همین راستا دولت با راه‌اندازی مسکن ملی و اهدای زمین در برخی از مناطق به مسکن جوانان کمک کرده است و بیشتر از این نیز کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان نباید انتظار داشته باشند که دولت در مرکز شهر و یا خیابان‌های اصلی برای آنها مسکن با قیمت ارزان بسازد لذا در همین راستا در شهرک ولیعصر عج بناب زمین با قیمت مناسب و خوب به جوانان واگذار می‌گردد و در ساخت نیز به آنها کمک می‌شود.

فرماندار شهرستان بناب توجه ویژه جوانان به مهارت آموزی در کنار تحصیل دانشگاهی را خواستار شد و گفت: اگر جوانی مهارت و یا تجربه کافی در حرفه خود را نداشته باشد در بازار کار با مشکل مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:در همین راستا انتظار می‌رود ابتدا جوانان خودشان و بعد از آن مسئولان مربوطه نیز کمک کنند تا جوانان قبل از ورود به بازار کار در کنار سوادآموزی به مهارت آموزی نیز توجه کرده و در رشته تحصیلی خود مهارت کافی را به دست بیاورند.

لعلی با اشاره به برخی از افراد موفق که در کنار تحصیل به مهارت آموزی نیز توجه کردن گفت: در شهرستان افراد موفق بسیار زیادی وجود دارد که با تلاش به جایگاه بسیار خوبی رسیدند که نمونه‌ای از آن را می‌توان به حاج جعفر اسمعیل ظفر اشاره کرد که با تلاش و خودباوری توانست برای صدها نفر ایجاد اشتغال کند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب انجام کارها به صورت تعاونی و گروهی را خواستار شد و گفت: اینکه شخصی بخواهد هر کاری را به صورت مستقل انجام بدهد قطعاً از یک جایی با مشکل مواجه خواهد شد لذا کار مشارکتی و یا همان تعاونی راه درمان امروز جامعه ما است.

وی افزود برخی از استان‌ها مانند کرمان امروز با الگو قرار دادن کار تعاونی توانسته‌اند موفقیت‌های بسیار خوبی را کسب کنند لذا در شهرستان بناب نیز باید برای حل مشکلات به صورت گروهی و تعاونی کارها را پیش ببریم.

فرماندار شهرستان بزرگ در ادامه وجود چند مدل مدرسه در کشور را اشتباهی بزرگ عنوان کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ چشم و هم چشمی در جامعه ما فراگیر شده است و همه به دنبال آن هستند که نوجوانان نخبه خود را فقط پزشک کرده و تحویل جامعه بدهند.

لعلی افزود: همین مدارس تیزهوشان که فکر می‌کنند همه دانش‌آموزان در این مدارس موفق و به درجات بالای علمی می‌رسند اشتباه بوده و تنها تعدادی از آنها می‌توانند وارد رشته‌های برتر کشور شوند و بقیه به دلیل اینکه نتوانسته‌اند به رشته دلخواه برسند گاهاً افسرده می‌شوند.

فرماندار بناب گفت: خانواده‌ها می‌بایست از افراد نخبه در حوزه‌های مختلف استفاده کنند چرا که یک جوان نخبه می‌تواند به جای حضور در رشته پزشکی در یک حوزه دیگر به موفقیت‌های کلان و باورنکردنی دست پیدا کند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در پایان در خصوص مطالبه اشتغال مسکن و ازدواج آسان جوانان بنابی نیز گفت: این سه مطالبه را همیشه پیگیری کرده و خواهیم کرد و انتظار داریم سایر نهادها از جمله بانک‌ها نیز در پرداخت وام اشتغال و ازدواج نیز تلاش خود را بیشتر کنند.

  • نویسنده : داود زیبائی