راه اندازی سامانه نماد در آذربایجان شرقی
راه اندازی سامانه نماد در آذربایجان شرقی
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از راه اندازی سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان نماد در استان خبر داد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، تراب محمدی در شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر لزوم همکاری بین بخشی سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید تمرکز خود را صرف تربیت و امور آموزشی دانش‌آموزان کند و بر اساس ساز و کار‌های تعریف شده دیگر دستگاه‌ها مشارکت لازم را انجام دهند.

تراب محمدی افزود: برای تربیت نسل مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در تراز جمهوری اسلامی ایران باید به خانواده، بانوان، منزلت زنان و معلمان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌ها در جلب مشارکت حداکثری برای حضور در انتخابات برنامه‌ریزی آموزش و پرورش را برای ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ رای اولی در این دستگاه خواستار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان را از جمله اهداف مورد توجه و حائز اهمیت در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اهمیت مراقبت‌های اجتماعی در این زمینه به قدری زیاد است که به این منظور سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان نماد راه‌اندازی شده و غربالگری دانش‌آموزان در معرض خطر، پرخطر و دارای فوریت روانی_اجتماعی از طریق سامانه نماد در حال انجام است.

سعادتی با اشاره به امکان تماس دانش‌آموزان و اولیا با خط ملی ۱۵۷۰ به عنوان اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی افزود: اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند با خط ۱۵۷۰ تماس حاصل کرده و از خدمات حمایتی، مشورتی و مددکاری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند خاطرنشان کرد: این مدارس نیز بخش مهمی از آموزش و پرورش دانش‌آموزان را بر عهده دارند و به زودی دوره‌های آموزشی ویژه همکاران مدارس غیردولتی برگزار شده و نظارت‌ها و ارزیابی‌ها در راستای افزایش کیفیت آموزش در تمامی مدارس به طور جدی‌تر دنبال می‌شود.

گفتنی است در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر لزوم مراقبت‌های اجتماعی و حمایت‌های روانی از دانش‌آموزان و ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه پرورشی و فرهنگی تاکید شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی