رشد ۳ درصدی اهدای خون در کشور/ استان های صدرنشین در اهدای خون
رشد ۳ درصدی اهدای خون در کشور/ استان های صدرنشین در اهدای خون
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، از افزایش 3 درصدی میزان اهدای خون در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی گفت: در بهار امسال، ۵۹۳ هزار و ۸۶۲ واحد خون اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشت.

وی افزود: در مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، استان لرستان با بیش از ۴۴ درصد، استان گلستان با بیش از ۱۷ درصد و خراسان شمالی با بیش از ۱۶ درصد، بیشترین میزان رشد اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

حاجی بیگی گفت: استان تهران در بهار امسال موفق شد ۹۸ هزار و ۵۵۸ واحد خون از داوطلبان دریافت کرد.

وی ادامه داد: در نخستین فصل از سال جاری شاخص اهدای خون مستمر ۵۴ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی افزایش نشان می‌داد.

حاجی بیگی افزود: هم اکنون استان‌های سمنان با بیش از ۶۶ درصد، یزد با بیش از ۶۳ درصد و گلستان با بیش از ۶۱ درصد بالاترین شاخص اهدای خون مستمر را به خود اختصاص داده اند و در عین حال در استان‌های ایلام، خراسان شمالی و خوزستان این شاخص بیش از سایر استان‌ها رشد داشته است که نشان دهنده تلاش مناسب برای وفادار سازی اهدا کنندگان در این استان‌ها است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: طی سه ماه اول سال جاری شاخص کشوری اهدای خون بانوان بیش از ۴ درصد بود که استان‌های لرستان با شاخص نزدیک به ۹ درصد، خراسان شمالی با بیش از ۷ درصد و خراسان جنوبی با نزدیک به ۷ درصد بالاترین شاخص اهدای خون بانوان را در کشور به خود اختصاص داده اند.

  • نویسنده : امید اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر