رقابت مس سونگون با سپاهان در مرحله پلی‌آف
رقابت مس سونگون با سپاهان در مرحله پلی‌آف
تیم والیبال مس سونگون ورزقان با ایستادن در رده سوم گروه خود به مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری تحلیلی «آناج»، تیم والیبال مس سونگون ورزقان تنها نماینده استان آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور برای دومین فصل متوالی جواز حضور در مرحله پلی‌آف این مسابقات را کسب کرد.

بلندقامتان آذربایجان‌شرقی در پایان دور مقدماتی این رقابت‌ها با کسب ۱۵ پیروزی و ۷ شکست و مجموع ۴۷ امتیاز در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفته و به مرحله پلی‌آف یا حذفی راه پیدا کردند.

شاگردان محمد عمده غیاثی درحالی به عنوان تیم سوم گروه نخست راهی دور حذفی شدند که این تیم در دو بازی آخر خود در دور مقدماتی به دلیل حاضر نشدن حریفانش به دو پیروزی فنی دست یافت.

نماینده والیبال استان در هفته‌های بیست‌ویکم و بیست‌ودوم به ترتیب باید به مصاف تیم‌های کاسپین پره‌سر گیلان و نام‌آوران تنکابن می‌رفت که با غیبت حریفانش این دو بازی برگزار نشد و مسی‌ها دو برد بی‌دردسر را دشت کردند.

این گزارش می‌افراید، در مرحله مقدماتی لیگ دسته اول والیبال کشور ۲۲ تیم در دو گروه ۱۱ تیمی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت چهار تیم برتر هر گروه موفق شدند به مرحله پلی‌آف صعود کنند.

این مسابقات در مرحله پلی‌آف به شکل دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود و تیم‌ها ابتدا در دو دیدار رفت و برگشت باهم مصاف می‌دهند که در صورت تساوی، تکلیف تیم برنده به بازی سوم کشیده خواهد شد.

تیم مس سونگون به عنوان تیم سوم گروه الف در مرحله پلی‌آف به دیدار تیم دوم گروه ب یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان می‌رود که پیکار رفت دو تیم روز جمعه – ۱۳ بهمن ماه – در اصفهان برگزار خواهد شد.

گفتنی است که در پایان مسابقات لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور دو تیم قهرمان و نایب قهرمان این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر والیبال را به دست خواهند آورد.

خاطرنشان می‌شود که تیم والیبال مس سونگون فصل گذشته در اولین تجربه حضورش در لیگ دسته اول نیز توانست به مرحله پلی‌آف صعود کند اما در این مرحله با قبول شکست برابر حریف خود از صعود به لیگ برتر باز ماند.

  • منبع خبر : خبرگزای آناج