رویکرد اقتصادی و دیپلماسی دولت فعلی امیدآفرین است/ لزوم برنامه ریزی دقیق و جذاب برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
رویکرد اقتصادی و دیپلماسی دولت فعلی امیدآفرین است/ لزوم برنامه ریزی دقیق و جذاب برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
امام جمعه موقت بناب گفت: رویکرد اقتصادی و دیپلماسی دولت سیزدهم با توجه به گشایش‌ها و برقراری ارتباطات سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه، مسلمان، جهان عرب و مشترک‌المنافع و دوست امیدآفرین است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب،  حجت‌الاسلام علی اعلایی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تبیین موضوعات ایمان و امید اظهار داشت: بر اساس فرمایشات معظم‌له حضرت امام بر پایه ایمان راسخ و امید به جوانان کشور انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند؛ بنابراین نباید در برابر فشارهای اقتصادی، سیاسی و علمی که دشمن علیه نظام اعمال می‌کنند تسلیم شویم.

 

🔹وی افزود: مسئولین مراکز آموزشی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و خصوصا خانواده‌ها باید تلاش کنند در کنار علم آموزی، جوانان با ایمان تربیت نمایند، برای اینکه انقلاب اسلامی توسط جوانان مومن به پیروزی رسید و حفظ این انقلاب نیز بدست جوانان مومن اتفاق خواهد افتاد.

 

🔹خطیب جمعه موقت بناب با بیان دستاوردهای مهم رئیس جمهور محترم در دو سال اخیر افزود: آیت الله رئیسی در این مدت کوتاه با اقدامات مثبت و سنجیده از جمله برقراری روابط دیپلماتیک و دوستانه با کشورهای همسایه، مسلمان، عرب و مشترک‌المنافع امید مدنظر مقام معظم رهبری را در مردم کشور دمیده و آرام آرام کشور را به سمت یک اقتصاد پویا و مهار تورم سوق می دهد.

 

🔹استاد حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: پرداخت دیون دولت‌های گذشته به مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، ممنوعیت استقراض از بانک مرکزی، توسعه و افزایش صادرات غیرنفتی، دلار زدایی از معاملات تجاری خارجی، جذب منابع ارزی بلوکه شده در عراق و کره جنوبی،  برقراری روابط تجاری مشترک‌المنافع با چین و روسیه و همچنین کشورهای مالزی، اندونزی و سفر به کشورهای آمریکای لاتین ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا و فاصله گرفتن کشورهای عربی از آمریکا و نزدیک شدن به سمت ایران اقدامات اخیر دولت در راستای برپایی اقتصاد پویا و مهار تورم و امید به آینده در کشور صورت می‌گیرد.

 

🔹حجت الاسلام اعلایی با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای و سازمان بریکس و همچنین کشف معدن فلز لیتیم در همدان که پس از شیلی دومین کشور تولید لیتیم در جهان خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: پیشرفت کشور در صنایع مختلف قدرت‌های جهان را مبهوت کرده و اعتراف می‌کنند که ایران در ۱۰ سال آینده به یک قدرت اول منطقه تبدیل خواهد شد.

 

🔹امام جمعه موقت بناب با تاکید بر فراهم کردن ازدواج آسان برای جوانان گفت: مسئولین، خانواده‌ها و خیرین با نهادینه کردن ازدواج آسان و پرهیز از تشریفات شرایط ازدواج را برای جوانان کشور مهیا سازند.

 

🔹وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستان و برنامه‌ریزی دقیق و جذاب برای اوقات فراغت نسل نو و دانش آموزان تاکید کرد: با توجه به وجود موج‌های فساد که در اطراف نسل جوان ما وجود دارد، باید اوقات فراغت جوانان را به‌درستی پرکنیم، بنابراین مساجد و کانون‌های فرهنگی ما باید بیش‌ازپیش حضور جدی در امر جذب جوانان داشته باشند و در امر اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی دقیق و جدی داشته و اولیای محترم نیز توجه کنند که فرزندان‌شان را به دست هر کسی نسپارند.

 

🔹اعلایی در خاتمه بمناسبت فرارسیدن روز جهادکشاورزی از مسئولین امر در راستای خدمت‌رسانی به کشاورزان، آبادانی روستاها و اشتغالزایی جوانان تقدیر و تشکر کرد.

  • نویسنده : داود زیبائی