زنده نگه داشتن نام شهیدان بهترین راه مقابله با دشمنان
زنده نگه داشتن نام شهیدان بهترین راه مقابله با دشمنان
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا را بهترین نمود جهاد تبین و مهمترین راه مقابله با دشمنان دانست.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری صداوسیما؛ امیر قربانی در یادواره شهدای هوانیروز تبریز گفت: شهدا با خدا معامعله کردند و در راه اسلام و وطن از با ارزش‌ترین داریی خود گذشتند تا ما امروز در امنیت و آسایش زندگی کنیم و باید راه این عزیزان را ادامه دهیم  و نام و یادشان را در جامعه زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: بنا به فرموده رهبر عزیز انقلاب زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست و کسانی که مراسم‌ شهدا را برگزار می‌کنند اجر شهید دارند.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس با ۸۰ کشور جنگیدیم و اجازه ندادیم که حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا شود اظهار کرد: شهیدانی چون کشوری‌ها، شیرودی ها، صیاد‌ها و قاسم سلیمانی‌ها داشتیم که در دفاع از این مرز و بوم جان خود را فدا کردند و این عزیزان برای ما ارزشمند هستند.

وی به عملیات‌های هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد گفت: در دفاع مقدس هوانیروز ۵۰۰ هزار ساعت عملیات انجام داد که این عدد در جهان رکورد محسوب می‌شود، البته همزمان چنانچه بلایای طبیعی هم رخ می‌داد در کنار مردم برای کمک‌رسانی حضور داشت وخدمات مختلف ارائه می‌کرد.

امیر قربانی ادامه داد: از سال ۱۳۶۷ که هوانیروز در عملیات مرصاد کمر منافقین را شکست، تاکنون آن‌ها نتوانستند قد علم کنند. هوانیروز ارتش از بزرگترین و قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا برخوردار است و به همین علت امروز در ۳۰ استان کشور در خدمت مردم هستیم؛ چنان که بالگرد‌های ما شاهد چندین مورد تولد نوزادان و یا جا به جایی ۵۸ عضو پیوندی بودند.

وی با اشاره به انجام رزمایش در شرایط نامناسب آب و هوایی و مجهز شدن این نیرو به دوربین‌های دید در شب گفت: همین موضوع باعث شد که سرویس‌های جاسوسی کشو‌رهای غربی عنوان کنند باید مراقب باشیم تا بالگرد‌های ارتش ایران شبانه بر روی شناور‌های ما در خلیج فارس ننشینند.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: امروز دشمن را از فاصله دور با سلاح‌های دوربرد و نقطه‌زن منهدم می‌کنیم و اجازه نزدیک شدن آن‌ها را به خاک کشور نمی‌دهیم؛ امروز هوانیروز به عنوان قدرت بلامنازع در غرب آسیا خودنمایی می‌کند.

سرهنگ بهروز سلیمانی فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریر نیز در این یادواره به جانفشانی‌های شهدا در راه دفاع از دین و ناموس و وطن اشاره کرد وگفت: شهدا در راه سربلندی و سرافراری میهن از جان خود گذشتند و با خدا معامله کردند و به خاطر این کار ارزشمندشان امروز زنده و پاینده هستند و نام و یادشان تا ابد در دل‌ها زنده است.

وی از آمادگی کامل هوانیروز برای حراست آسمان منطقه خبر داد گفت: اگر دشمنان بخواهند اشتباه محاسباتی کنند و یا در منطقه ما باد بکارند باید منتظر درو کردن طوفان باشند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: نیرو‌های هوانیروز شبانه روزی تحولات منطقه را رصد می‌کنند و آماده جانفشانی در راه حفاظت از آسمان ایران اسلامی هستند که این موضوع کار دشمنان را سخت کرده است.
در این مراسم از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی