سرانه ۶ میلیون تومانی برای هر شهروند بنابی در سال جاری / توجه به بودجه عمرانی علت موفقیت شهرداری بناب / شهروندان با پرداخت عوارض به توسعه شهر کمک می کند
سرانه ۶ میلیون تومانی برای هر شهروند بنابی در سال جاری / توجه به بودجه عمرانی علت موفقیت شهرداری بناب / شهروندان با پرداخت عوارض به توسعه شهر کمک می کند
معاون شهردار بناب با اشاره به افزایش سرانه شهروندی در بناب به ۶ میلیون تومان در سال جاری گفت: بناب بعد از تبریز رتبه دوم استان در سرانه شهروندی است.

محسن درخشان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم “ماه پیروزی خون بر شمشیر” اظهار داشت: شهرداری بناب در سال‌های گذشته برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه محرم داشته و امسال نیز  شهر بناب را رنگ و روی عاشورایی خواهیم داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بناب در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر سرانه شهروندی در بناب، اظهار داشت: خوشبختانه امسال سرانه هر شهروند در بناب مبلغی حدود ۶۰ میلیون ریال است.

وی افزود: از نظر سرانه شهروندی بناب بعد از تبریز رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است که با توجه به تعداد بالای شهرستان‌های استان رتبه بسیار خوب و برازنده‌ای است.

معاون شهردار بناب با بیان اینکه در دو سال قبل سرانه شهروندی در بودجه شهرداری بناب به ازای هر نفر یک میلیون تومان بود، اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۰ که مبلغی حدود ۹۰ میلیارد تومان بود بیش از ۹۹ درصد از این بودجه یعنی حدود ۸۹ میلیارد تومان وصول و تحقق یافت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ با تلاش و تدبیر شهرداری بناب بودجه سالانه شهرداری بناب به ۲۳۳ میلیارد تومان مصوب که نسبت به سال قبل از آن یعنی سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۰ درصد رشد داشت و در همان سال عدد قابل توجه ۲۵۲ میلیارد تومان بودجه وصول شد که رقم ۱۰۸ درصدی را در تحقق بودجه به ثبت رساندیم.

محسن درخشان در ادامه با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ که ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است، گفت: بودجه در سال جاری حدود ۲۰۰ درصد نسبت به سال گذشته و ۵۵۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری بناب با بیان اینکه بودجه شهرداری بناب به دو بخش سهم جاری و سهم عمرانی تقسیم می‌شود، گفت: سهم جاری که همان اعتبارات و وظایف ذاتی شهرداری  است در سال  ۱۴۰۱ میزان ۳۹ درصد و سهم عمرانی ۶۱ درصد بود که امسال سهم جاری به ۲۹ درصد و سهم عمرانی به ۷۱ درصد رسیده است.

درخشان با بیان اینکه افزایش سهم عمرانی اعتبارات شهرداری بناب نشان دهنده توجه به رشد و توسعه شهری بناب است، اظهار داشت: طی سالیان گذشته شهرداری بناب حقوق محور و بیشتر به دنبال تامین اعتبارات برای سهم جاری بود ولی امسال بودجه عمران محور می باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال شورا و شهرداری بناب با مدیریت ارزنده جناب دکتر فرید پناهی توانسته پروژه‌های عمرانی بسیار خوبی از جمله مطالبه اصلی شهروندان یعنی آسفالت ریزی را پیش برده و شاهد افزایش چشمگیر رضایتمندی شهروندان از شهرداری هستیم.

معاون شهردار بناب در ادامه با اشاره به تخفیفات ویژه شهرداری بناب در پرداخت عوارض در سال جاری گفت: عوارض امسال به صورت نزولی بوده یعنی تخفیفات در ماه‌های اول حدود ۳۵ درصد و در اواخر سال به ۱۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و این به این معناست که شهروندان با پرداخت عوارض در ماه های نخست سال از تخفیفات چشمگیری بهره‌مند می‌شوند.

درخشان در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان با پرداخت به موقع عوارض و تعامل و همکاری با شهرداری باعث رشد و پیشرفت چشمگیر شهر بناب خواهند شد، گفت: شهرداری بناب برای سال آینده سرانه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است و با توجه به اتمام مطالبات ابتدایی مانند آسفالت و پروژه‌های زیباسازی شهر قطعاً رشد و توسعه شهر بناب شکل و شمایل جدیدی به خود خواهد گرفت.

  • نویسنده : داود زیبائی