شروع پویش غربالگری دیابت و فشار خون برای افراد بالای ۱۸ سال در بناب
شروع پویش غربالگری دیابت و فشار خون برای افراد بالای ۱۸ سال در بناب
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب از آغاز پویش غربالگری دیابت و فشار خون در مراکز شهرستان بناب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر وحید رضایی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به آغاز پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون در شهرستان بناب همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: این طرح از بیستم آبان در کشور شروع شده و در مراکز بهداشت شهرستان بناب نیز در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به اهمیت این پویش گفت: متاسفانه امروز فشار خون بالا ودیابت باعث جان باختن بسیاری از مردم می‌شود لذا دولت به دنبال این پویش ملی و اجرای آن در راستای به دست آوردن داده‌ها و آمارهای مهم است.

وی افزایش آگاهی جامعه از اهمیت و پیامدهای فشار خون بالا و دیابت را مهم ارزیابی کرد و گفت: در طرح پویش ملی غربالگری در شهرستان بناب پیش بینی برای غربالگری ۱۰۸۵۰۹ نفر برای غربالگری دیابت و فشار خون در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این طرح تمامی افراد بالای ۱۸ سال و همچنین تمامی بانوان باردار در سنین مختلف در این پویش قرار گرفته و در تمامی مراکز بهداشت شهرستان بناب این طرح اجرا خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در پایان همکاری همه جانبه مردم با شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در راستای اجرای این پویش و خواستار شد و گفت: تمامی افراد بالای ۱۸ سال و به خصوص بانوان باردار حتماً جهت انجام غربالگری و فشار خون به مراکز بهداشت در شهرستان بناب مراجعه کنند.