صادرات ۱.۱ میلیارد دلاری کالا‌ی غیرنفتی از آذربایجان شرقی
صادرات ۱.۱ میلیارد دلاری کالا‌ی غیرنفتی از آذربایجان شرقی
سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان‌ شرقی از صادرات یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلاری کالای غیرنفتی از گمرکات استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی صادق نامدار گفت: برای نوسازی حمل و نقل ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون از گمرک‌های استان ترخیص شده است.

نامدار خاطرنشان کرد: استان دارای سه اداره کل گمرک است و برای عمل به وظیفه گمرکی خود در ۱۱ نقطه از استان دفتر خدماتی دارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌ شرقی با ۲ کشور هم مرز است ادامه داد: این یک ظرفیت بزرگی برای ما محسوب می‌شود و با دست در دست هم دادن توانستیم تولیدات مواد اولیه و کارخانه ها به کشور‌هایی که یک زمان از آن‌ها واردات داشتیم، صادر کنیم.

نامدار خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار صادرات از استان داشتیم و این صادرات بیشتر به کشور‌های ترکیه، عراق، آذربایجان و روسیه بود.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ گمرک در کشور وجود دارد و گمرکات استان جزو ۱۰ گمرک فعال کشور است گفت: در حاضر تمام کارخانه‌ها با صدور مجوز می‌توانند مواد صادراتی خود را در کارخانه خود بارگیری و اقدام به صادرات کنند و نیازی به حضور در گمرک نیست.

مدیرکل گمرک تبریز ادامه داد: گمرک علاوه بر اینکه وظیفه کنترل واردات و صادرات و کمک به تراز اقتصادی دارد باید با تمامیت ارضی و قدرت در جهت مبارزه با قاچاق اقدام کند.

نامدار اظهار کرد: در همین چند روز  گذشته توانستیم یک کامیون را در حین خروج متوقف کنیم که ۱۱۶ کیلوگرم هروئین را از مرز جلفا به جمهوری خودمختار نخجوان می‌برد و این مواد مخدر را در باک خودرو کامیون ترانزیتی پنهان کرده بودند.

وی یادآور شد: ماه گذشته نیز ۲۶۴ کیلوگرم شیشه از مرز نوردوز در حال خروج بود که در مخزن گازوئیل خودرو پنهان کرده بودند ولی با هوشیاری کارکنان گمرک کشف و ضبط شد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان افزود: در ۱۰ ماهه اخیر فقط ۳۸۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشتیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی