صادرات ۲۵۰ هزار تنی با ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلار از شهرستان بناب در سال ۱۴۰۱
صادرات ۲۵۰ هزار تنی با ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلار از شهرستان بناب در سال ۱۴۰۱
فرماندار شهرستان بناب با اشاره به صادرات بیش از ۲۵۰ هزار تن محصولات غیر نفتی در سال ۱۴۰۱ گفت: با این حجم از صادرات توانستیم ۲۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بناب سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار تن صادرات غیر نفتی داشته و توانسته ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری کند.

فرماندار شهرستان بناب با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۳۰ واحد تولیدی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، گفت: تنها مشکل فعلی واحدهای تولیدی بناب مشکل نقدینگی و گردش مالی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران تمام ظرفیت و پتانسیل خود را برای راه‌اندازی و تکمیل واحدهای خود گذاشته اند و الان برای روند فرایند تولید نیاز به سرمایه در گردش دارند و می‌بایست به آنها کمک کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب پساب واحدهای تولیدی را معضلی دیگر در بخش صنعتی بناب عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه‌های واحدهای تولیدی نباید به صورت جزیره‌ای فعالیت کنند.

وی افزود: در همین راستا انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی بتوانیم تصفیه خانه بزرگ و واحدی را برای تمامی صنعتگران به وجود بیاوریم.

فرماندار بناب در پایان ضمن تقدیر از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شهرستان  بناب گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید برای آنها از اهداف این دولت و نظام است.

  • نویسنده : داود زیبائی