صرف اعتبار ۳۵۳ میلیاردی در سال ۱۴۰۱ در روستاهای بناب
صرف اعتبار ۳۵۳ میلیاردی در سال ۱۴۰۱ در روستاهای بناب
بخشدار مرکزی شهرستان بناب گفت: در سال 1401 در روستاهای بناب اعتبار 353 میلیاردی ریالی پرداخت شده است.

به گزارش صدای بناب، میرغفار شریف زاده در جلسه بررسی مشکلات روستا ها با اشاره به اقدامات عملی آتی در روستاهای شهرستان افزود: روستاهای شهرستان بناب با ۲۷ روستا با جمعیت ۴۶۰۹۰ نفر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مبلغ ۳۵۳ میلیارد و ۲۶ میلیون و ۵۹۹ هزار ریال در سال ۱۴۰۱ هزینه شده و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ بالای ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده که پیش بینی می شود ۳۱۰ میلیارد ریال نیز تا پایان سال جاری توسط ادارات خدمات رسان و دهیاریها در روستاها هزینه شود.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان در بخش تامین آب روستاهای بناب تصریح کرد؛ در سال ۱۴۰۱ تامین آب مجتمع های خلیلوند، تازه کند زوارق، قره چپق، زاوشت، خانه برق قدیم و همچنین احیای خط انتقال آب از روشت بزرگ به دوش به متراژ ۹ هزار و ۵۳۰ متر انجام شده است.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ اصلاح شبکه آب روستاهای قره چپق، زاوشت، روشت بزرگ، خانه برق قدیم، چلقائی، آلقو، توتاخانه، علی خواجه، ینگی کند خانه برق، قره قشلاق، چپقلو،ینگی کند خوشه مهر و خوشه مهر را به متراژ ۷ هزار و ۸۴۰ متر انجام شده است.

شریف زاده ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ خط انتقال فاضلاب روستاهای چلقایی و قره چپق نیز با متراژ نزدیک به ۵ هزار متر اجرا شده است.

بخشدار بناب اقدامات انجام شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال ۱۴۰۱ را در روستاهای چپقلو، ینگی کند خانه برق، چلقائی، خوشه مهر و روشت بزرگ را به متراژ ۱۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: اعتبار صرف شده در این پروژه نیز ۲۰۰ میلیارد ریال می باشد.

وی برای سال ۱۴۰۲ نیز آسفالت ریزی راه روستایی شورگل با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، نگهداری و خط کشی راه های روستایی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و همچنین آسفالت ریزی راه روستایی صور و توتاخانه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال را در اولویت امسال دانست تا روستاهای شهرستان به صورت کلی از مشکل آسفالت تمام گردند.

شریف زاده برای حوزه بهداشت و درمان در سال جاری را بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرف هزینه عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ جمعا ۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تعمیرات اساسی ۷ خانه بهداشت روستایی و دیوارکشی و تاسیسات مراکز روستایی هزینه شده است که پیش بینی شده است در سال جاری نیز بیش از ۱۰ میلیارد در حوزه بهداشت و درمان روستایی هزینه گردد.

بخشدار بخش مرکزی بناب این شهرستان را تنها شهرستان بازنگری شده در کل کشور دانست و گفت: طرح هادی ۱۸ روستای شهرستان در سال گذشته بازنگری شده و ۴ روستا نیز در برنامه امسال بازنگری خواهد شد که این موضوع در کل استان و حتی کشور بی سابقه می باشد.

وی افزود: مقدار قیر رایانه ای تخصیص داده شده برای روستاهای شهرستان در سال گذشته ۱۱۰ هزار متر مربع بوده و برای امسال نیز ۷۰ هزار متر مربع تخصیص داده شده است.

سنگ فرش و آسفالت روستای توتاخانه، احداث پل دیزج پروانه، جدول گذاری روستاهای قره چپق، چلقائی، آخوند قشلاق، تازه کند، زوارق، چپقلو و همچنین آسفالت ریزی ۲۲ روستا از اقدامات سال جاری در حوزه بنیاد مسکن بود که شریف زاده از آنها نام برد.

بخشدار بناب احداث سالن چند منظوره روستاهای چپقلو و کوته مهر و همچنین روستای آلقو را نیز از اقدامات امسال در حوزه ورزش و جوانان عنوان کرد.

وی در حوزه آموزش پرورش نیز در سال ۱۴۰۱ از ۱۳ پروژه؛ تخریب، بازسازی، احداث و تکمیل مدارس روستایی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال با کمک خیرین صرف شده نام برد.

شریف زاده در پایان از اقدامات و اعتبارات صرف شده در حوزه برق روستایی بناب عنوان کرد و افزود:در سال ۱۴۰۱ اعباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال جهت احداث، بهسازی و اصلاح شبکه روستایی بناب صرف شده است و پیش بینی می شود جهت توسعه و بهسازی شبکه برق روستایی در سال جاری نیز ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

  • نویسنده : داود زیبائی