ضرورت استفاده از ظرفیت صندوق های کشاورزی برای جذب زکات
ضرورت استفاده از ظرفیت صندوق های کشاورزی برای جذب زکات
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ظرفیت صندوق های کشاورزی و تعاونی ها برای جذب زکات در استان احصا و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام« سید محمدعلی آل هاشم » در جلسه شورای زکات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت فریضه الهی زکات گفت: در شهرها و بخش هایی از استان که تاکنون شورای زکات تشکیل نشده لازم است طبق آیی نامه اجرایی جدید و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل شود.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات کمیته های تخصصی برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات افزود: دستگاه های عضو شورای زکات نسبت به جذب حداکثری زکات واجب و مستحبی و هزینه کرد آن برای امور محرومین اهتمام داشته و گزارش عملکرد آن به مردم و رسانه ها اعلام شود.

رئیس شورای زکات استان با اشاره به اهمیت قدردانی از مروجین، مبلغین و عاملین زکات در استان بر لزوم شناسایی و تجلیل از پرداخت کنندگان برتر زکات نیز تاکید کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: دستگاه های ذیربط باید برنامه ریزی مناسب برای جذب حداکثری زکات فطره در ماه رمضان آتی داشته باشند.

افزایش ۷۰ درصدی زکات پرداختی در آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: آیین نامه اجرایی جدید شورای زکات توسط دولت سیزدهم به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است.

« غلامعلی ملامهدی» با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی زکات واجب و مستجبی پرداخت شده در استان در سال جاری گفت: بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده در استان در طرح های عمرانی عام المنفعه از جمله پروژه های روستایی، ساخت مسجد و غیره و بخشی نیز در امور محرومین هزینه شده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری موسسه های خیریه و مراکز نیکوکاری در جمع آوری زکات فطره گفت: در ماه رمضان سال قبل بیش از ۸۰ میلیارد ریال زکات فطره و کفاره در سطح استان جمع آوری شد که ۱۲ میلیارد ریال به موسسه های خیریه و مراکز نیکوکاری جهت کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش خود عودت داده شد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز در این جلسه طی گزارشی از عملکرد این حوزه گفت: جلسات شوراهای زکات در شهرستان های استان با هدف ترویج این فریضه دینی به صورت منظم برگزار می شود.

حجت الاسلام «قاسم محمدزاده» بر حضور مبلغین و عاملین افتخاری زکات در روستاهای استان اشاره و بر اهمیت تبلیغات در جذب حداکثری زکات تاکید کرد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند اقلامی است که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا