ضرورت تشویق مردم به استفاده بیشتر از دوچرخه
ضرورت تشویق مردم به استفاده بیشتر از دوچرخه
فرماندار بناب در حاشیه جلسه برگزاری بیست و دومین همایش دوچرخه سواری بناب گفت: مسئولان می بایست بیشتر مردم را به استفاده از دوچرخه تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی همایش دوچرخه سواری “بناب شهر دوچرخه” ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: دوچرخه سواری نه تنها باعث کاهش آلودگی‌ها و آلاینده‌ها می‌شود بلکه باعث افزایش سلامتی شهروندان نیز می شود.

وی افزود: متاسفانه تعداد استفاده از خودروهای شخصی روز به روز در حال افزایش می‌باشد و مردم ما که از قدیم به فرهنگ دوچرخه سواری علاقه داشتند بیشتر از وسایل نقلیه آلوده کننده استفاده می‌کنند.

فرماندار بناب ضمن استقبال شدید از برگزاری همایش دوچرخه سواری در شهر بناب گفت: این همایش‌ها و جشنواره‌ها باعث می‌شود بسیاری از دوستان و شهروندان در یک همایش یکدیگر را ملاقات و به قول قدیمی‌ها صله دوستان انجام شود.

وی با اشاره به برخی از کشورهای اروپایی در استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله اول نقلیه گفت: امروز شاهد هستیم کشورهای اروپایی از جمله هلند، دانمارک و سوئیس برای تشویق مردم به دوچرخه سواری از ‌ روش های مختلف استفاده می‌کنند و ما نیز می‌بایست همین روال را دنبال کنیم.

فرماندار بناب احداث مسیر دوچرخه سواری در شهر بناب را خواستار شد و گفت: با وجود اینکه بناب به عنوان شهر دوچرخه محسوب می‌شود اما مسیرهای دوچرخه سواری در این شهر بسیار کم است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر از استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه گفت: امیدواریم تمامی کارمندان و در راس آنها روسای ادارات یک روز در هفته را به عنوان روز استفاده از دوچرخه انتخاب کنند.

  • نویسنده : داودزیبایی