المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور
المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور
هجدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دختر و بیست و هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان پسردانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی آذربایجان شرقی از روز امروز ۲۸ مردادماه در شهر تبریز آغاز و تا شنبه ۱۱شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده ولی فقیه در استان  گفت:جمهوری اسلامی ایران با رهنمود‌های  مقام معظم رهبری پرشتاب‌تر از همیشه در اغلب عرصه‌ها رو به جلودر حال حرکت است و آینده این کشور برای تداوم رشد و توسعه نیاز به جوانانی پرشور از نظر جسمی و روحی داردو این مهم با ورزش مستمر و مداوم حاصل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه سلامت هر جامعه‌ای در گرو سلامت افراد تضمین می‌شودگفت: ورزش کردن دختران اهمیتی به مراتب بیشتر دارد، چون دختران امروز مادران فردای جامعه ما هستند که نسلی سالم و تندرست را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با وجود اهمیت ورزش دختران، اما کمبود امکانات و فضا‌های آموزشی و مناسب ورزشیبزرگترین معظلی است که مانع کردن قشر عظیمی از جامعه می‌شود.

وی بر ضرورت ایجاد مکان‌های ورزشی در دانشگاه‌ها و اموزشگاه‌ها و مدارس و توجه ویژه مسئولان ذی ربط به این موضوع اشاره کرد و گفت: در شرایطی که طی سال‌های اخیر حضور وموفقیت دختران در رشته‌های ورزشی چشمگیر و قابل توجه بوده،اما در کنار ان این همه قهرمانی نبود مکان‌ها و سالن‌های ورزشی در شان دختران باعث شده از عرصه ورزش دور باشند که باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

گفتنی است؛ در این دوره از مسابقات، نزدیک به ۱۲۰۰ دانشجوی دختر و پسر ورزشکار از دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در ۱۰ رشته ورزشی و در قالب دو المپیاد فرهنگی و ورزشی مجزا به رقابت می‌پردازند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان