ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان در بناب
ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان در بناب
امام جمعه بناب گفت: از مدیران و مسئولان درخواست می کنم چرخش امور شهرستان را طوری تنظیم و برنامه ریزی کنند که حرمت این ماه آسیب نبیند و حرمت ماه رمضان به بهترین شکل حفظ شود.

به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه سرتاسر رحمت و مغفرت اظهار داشت: طبق آیات، احادیث و روایات ماه های رجب و شعبان پایه و مقدمه هستند برای ماه رمضان؛ تا انسان مؤمن آمادگی و کمال پیدا کند نفس خویش را تطهیر نموده و فیوضات و برکات این ماه را کسب و به درک قلب تپنده لیله القدر نائل شود.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه کلیه واجبات شرعی بخصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان خط قرمز و قرق خداوند متعال است، افزود: حریم و حرمت خداوند را نگهدارید تا مورد لطف و رحمت او قرار گیرید، چون همه این احکام تحت عناوین واجبات، محرمات، مستحبات و مکروهات برای سعادت و خوشبختی بشریت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب ضمن درخواست از مدیران و مسئولان شهرستان برای برنامه ریزی به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تأکید کرد: از مسئولان ملتمسانه درخواست می کنم چرخش امور شهرستان را طوری تنظیم و برنامه ریزی کنند که حرمت این ماه آسیب نبیند و به چهره ظاهری شهر در این ماه خدا لطمه وارد نشود و در نقاط مختلف شهر و همچنین مراکز دولتی، خصوصی، علمی، نانوایی ها و غذاخوری های اضطراری نیز اطلاع رسانی صورت گیرد تا حرمت ماه رمضان به بهترین شکل حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از خطبه ها با تقدیر و تشکر از حضور قاطعانه و پرشور آحاد مختلف مردم شهرستان بناب در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای و مشارکت ۶۳ درصدی در این انتخابات گفت: مردم در این امتحان سنگین علیرغم تبلیغات منفی و مسموم بیگانگان سربلند بیرون آمدند.

وی از کلیه دست اندرکاران و مجریان انتخابات بخصوص اعضای شورای تأمین، هیأت اجرایی، هیأت نظارت و زحمتکشان نیروی انتظامی تقدیر کرده و انتخاب نماینده منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری را به وی تبریک گفت و برایشان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

امام جمعه بناب گفت: آیت‌الله‌ سیدی بنابی از برکات حوزه علمیه بناب و از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه هستند که گستره برکات این حوزه مقدسه در سمت‌های مختلف و کارهای علمی و فرهنگی در سرتاسر کشور و مجامع بین‌المللی تلالو می‌کنند.

  • نویسنده : داود زیبایی