“ضعفا” در نقشه سیاسی جهان جایگاهی ندارند و باید قوی شویم/ ایران در عرصه پزشکی سرآمد است
“ضعفا” در نقشه سیاسی جهان جایگاهی ندارند و باید قوی شویم/ ایران در عرصه پزشکی سرآمد است
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در نقشه سیاسی جهان "ضعفا" جایگاهی ندارند و بنابراین باید قوی شویم، گفت: زمانی کشور ما واردکننده پزشک از هندوستان و پاکستان بود اما این روند اکنون معکوس شده است و الان ایران در عرصه پزشکی سرآمد است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرلشکر حسین سلامی امروز در سیزدهمین جشنواره باقرالعلوم در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) اظهار کرد: زمانی ما واردکننده تعداد انبوهی از پزشکان از پاکستان و هندوستان و در آموزش پزشکی نیازمند کشورهای‌پیشرفته بودیم و افرادی که دچار بیماری‌های سخت می‌شدند، نگاهشان به خارج از کشور بود و برای درمان به خارج می‌رفتند اما اکنون همه این روندها معکوس شده و محققان و پزشکان و پرستاران ما علیرغم این جنگ روانی سخت که علیه کشور ما در این حوزه وجود دارد، همچنان به ارائه خدمات نوین می‌پردازند و درمان شدن در ایران برای اغلب کسانی که فضای پزشکی ایران را می‌شناسند یک ایده آل است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: علم پزشکی در ایران ریشه‌های عمیقی دارد و ابن سینا ۱۶ جلد کتاب قانون را نگاشته که ۷۰۰ سال در دانشکده‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد و هنوز تندیس ابن سینا زینت‌بخش دانشکده‌های پزشکی کشور ما و سایر کشورهاست بنابراین ایران در علم پزشکی بنیان‌گذار و سرآمد است.

وی افزود: دانشجویان جوان کشورمان برای ساختن ایران بزرگ و سربلند و صاحب تمدن در آینده تلاش می‌کنند؛ ما محکوم به پیشرفت هستیم زیرا در جهان امروز برای آنکه بقای عزتمندانه و حیات شرافتمندانه و زندگی توام با کرامت داشته باشیم باید قوی بشویم و پیشرفت کنیم و قله‌ها را فتح کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: ما نمی‌توانیم در افتخارات گذشته باقی بمانیم؛ ما بر شانه پیشرفت‌های گذشته قرار می‌گیریم اما نگاه ما به سوی آینده است و باید مدرن و پیشرفته باشیم. اگر دنیا بخواهد در فرهنگ، ادبیات، شعر، موسیقی، هنر، علم و فناوری و دانش پزشکی مثالی بزند ایران باید در نقطه مرکزی این مثال باشد.

وی با بیان اینکه جهان در شرایطی قرار دارد که جغرافیای سیاسی عالم، نام کشورها و ملت‌های ضعیف را ثبت نمی‌کند، متذکر شد: در نقشه سیاسی جهان، ضعفا جایگاهی ندارند و بنابراین باید قوی شویم؛ ما در این مسیر قرار داریم و شاهد درخشش کشور در عرصه پزشکی هستیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهان امروز، جهان تغییر سرعت‌هاست و بنابراین باید پیشرفت کنیم و پیش برویم، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) دو ماموریت دارد یکی تربیت پزشکان عالم است و دوم رشد علم است؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی اگر بخواهند پیشرفت کنند باید ابعاد جغرافیایی دانشگاه محدود به دیواره‌های آن نباشد و وسعت جغرافیایی دانش و علم خود را جهانی کنند و جدیدترین پیشرفت‌های دانش پزشکی را مدنظر قرار بدهند و دانشگاه بقیه الله (عج) باید پرچمدار پیشرفتهای پزشکی و علمی باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه بقیه الله (عج) باید بین‌المللی شود و دانشجویان بااستعداد کشور و سایر کشورها باید علاقه‌مند به تدریس در این فضا شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم