طرح آبرسانی به بناب با پیشرفت فیزیکی قابل قبول در حال اجراست
طرح آبرسانی به بناب با پیشرفت فیزیکی قابل قبول در حال اجراست
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌ شرقی گفت: با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی به شهر بناب با جدیت درحال اجرا بوده و قسمتی از آن به اتمام رسیده است.

به گزارش صدای بناب، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص طرح آبرسانی بناب، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با هدف بهره‌مندی مردم از آب شرب سالم و بهداشتی، ذخیره‌سازی آب برای روزهای گرم سال، استفاده بهینه از چاه‌های موجود، تعدیل فشار و بهبود کیفیت آب مصرفی شهروندان در بعضی از مناطق شهر آغاز شده است.

وی با اشاره به تاسیسات تامین، ذخیره و انتقال آب شرب بناب، گفت: اکنون برای تامین آب شرب شهروندان بنابی از خط انتقال آب زرینه رود به تبریز در حال برداشت است و علاوه بر آن از چاه‌های آب مجاور صوفی چای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت طرح آبرسانی شهر بناب، گفت: توسعه شهر بناب و افزایش نیاز آب شرب و بهداشتی مشترکان مختلف مسکونی، عمومی، تجاری و صنعتی باعث شده تا نسبت به حفر چاه‌های آب شرب در خارج از محدوده شهری و ایجاد تاسیسات پمپاژ و انتقال آب چاه‌ها به مخازن ذخیره آب شهر و نیز توسعه ظرفیت مخازن مزبور اقدام شود که تاسیسات در حال احداث هستند.

خانی در ادامه به مشخصات و میزان پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی شهر بناب اشاره کرد و افزود: طرح آبرسانی به بناب شامل حفر و تجهیز سه حلقه چاه عمیق از محل اعتبارات داخلی شرکت باعث افزایش ظرفیت تامین آب به میزان ۴۵ لیتر در ثانیه شده و با مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: اجرای خط انتقال بین چاه‌های تازه حفر شده و مخازن قره قشون و اتصال شبکه آب روستای مجاور به شبکه آب شهر بناب به طول پنج کیلومتر با لوله‌های پلی اتیلن با اقطار ۱۱۰ و ۲۵۰ با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و این طرح به منظور افزایش کیفیت و اختلاط آب شهربناب و روستاهای حومه شهر بناب است.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش ذخیره سازی آب در مواقع قطع برق و قطع آب از زرینه رود و تامین فشار شبکه شهر بناب و روستاهای اطراف مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال هم‌چنین احداث مخزن ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ متر مکعبی مجتمع‌های خلیلوند و قراپنج گانه با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌ شرقی در خصوص هزینه اجرای طرح، گفت: طرح آبرسانی به شهر بناب با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی، استانی، عمرانی و محل تنش، شرکت در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا آذربایجان شرقی، وی اظهار امیدواری کرد: با کمک و همکاری مسئولان استانی امیدواریم این طرح به زودی به بهره‌برداری کامل برسد.