عدم همکاری لازم بانک‌ها در پرداخت وام‌ مشاغل خانگی
عدم همکاری لازم بانک‌ها در پرداخت وام‌ مشاغل خانگی
روسای سه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی جهاد کشاورزی و اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب از عدم همکاری لازم برخی از بانک‌ها در پرداخت وام مشاغل خانگی گلایه‌ کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب؛ معصومه حنیفه ثالث صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بناب در تشریح عملکرد اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در پرداخت وام مشاغل خانوادگی در این شهرستان گفت: در ۶ ماه اول سال جاری ۱۱۴ مورد وام مشاغل خانگی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به بانک‌های شهرستان بناب معرفی شده‌اند.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب با بیان اینکه تعهد کل شهرستان بناب برای فراهم کردن ایجاد اشتغال  ۱۹۶۹ نفر می‌باشد، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۴۵۹ مورد از تعهدات انجام شده که به طور کلی می‌توان گفت ۷۵ درصد تعهدات صورت پذیرفته است.

وی با ابراز گلایه‌مندی از عدم همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت وام اشتغال خانگی در این شهرستان گفت:  اعتبارات در سطح شهرستان و استان به صورت شناور بوده و اگر پرداخت نشود سایر شهرستان‌ها می‌توانند استفاده کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بناب خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان بناب توانست در پرداخت وام مشاغل خانگی در سطح استان رتبه اول را به خود اختصاص بدهد اما در ۶ ماهه نخست سال جاری به دلیل عدم همکاری برخی از بانک‌ها متاسفانه همچنان عقب هستیم.

حنیفه ثالث با بیان اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره  و بهزیستی در اولویت اصلی پرداخت وام مشاغل گی هستند، گفت: این افراد نیز به بانک‌ها معرفی شدند اما همچنان با مشکل پرداخت از سوی برخی بانک‌ها مواجه هستیم.

در ادامه این جلسه رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب نیز در تشریح عملکرد این نهاد در پرداخت وام گفت: مبلغ ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خور مشاغل خانگی در نظر گرفته شده و افراد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

حبیب خان بابایی در تشریح عملکرد بانک‌ها و همکاری آنها در پرداخت وام مشاغل خانگی گفت: پست بانک و بانک ملی همکاری خوبی با این اداره داشته و بخش قابل توجهی از افراد معرفی شده توانسته‌اند وام خود را دریافت کنند.

وی افزود: ۵ نفر را به بانک توسعه تعاون معرفی کرده‌ایم اما به دلیل نوبت دهی زیاد این افراد نتوانستند وام خود را دریافت کنند و همچنین ۷ نفر نیز به بانک رفاه کارگران معفی شده‌اند.

خان بابایی در پایان ضمن گلایه از عدم همکاری برخی از بانک‌ها مانند بانک ملت و بانک صادرات گفت: ۱۳  نفر به بانک صادرات معرفی شده‌اند که هنوز به دلیل عدم اعتبارسنجی وام آنها پرداخت نشده و همچنین بانک ملت نیز در مراحل اعتبارسنجی و بررسی افراد معرفی شده جهت دریافت وام است.

در پایان این جلسه روح الله خیری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بناب نیز ضمن گلایه از عدم همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت اعتبارات مشاغل خانگی گفت: با وجود اینکه اعتبارات مشخص شده و افراد به بانک ها معرفی شدند اما برخی از بانک‌ها همچنان عدم بی‌اطلاعی می‌کنند!!

وی گفت: همانطور که ریاست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند اعتبارات مشاغل خانگی از حوزه کشاورزی نیز به صورت شناور بوده و اگر شهرستان بناب از این اعتبارات استفاده نکنند سایر شهرستان‌ها در استان می‌توانند این اعتبارات شناور را جذب کنند.

 

 

 

  • نویسنده : داود زیبایی