عملکرد بسیج بسیار خوب است
عملکرد بسیج بسیار خوب است
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عملکرد بسیج را در ۴۴ سال گذشته بسیار خوب عنوان کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار کارکنان اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید هفته بسیج را گرامی بداریم گفت: در حدود ۴۴ سال از زمانی که حضرت امام (ره) برای تشکیل این نهاد انقلابی دستور صادر کردند می‌گذرد.

وی گفت: این نهاد انقلابی توانسته با امکانات بسیار کم موقعیت‌های بسیار بزرگی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی ،سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی فراهم کند و تهدیدات بسیار بزرگی را هم در حوزه‌های مختلف در کنار نیرو‌های مسلح برطرف کند.

وی افزود:هرجا که نظام نیاز داشت بسیج در میدان بوده و بسیاری از مشکلات با هنر این نهاد انقلابی بر طرف شده است.

وی گفت:امام خمینی(ره) بسیج را راه حل همه مشکلات تلقی کردند و معتقد بودند همه باید عضوی از بسیج باشند و در چارچوب تفکر بسیجی عمل کنند تا آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق یاید.

وی به آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت:سوسنگرد برای ما خیلی مهم بود در کنار سوسنگرد ما شهر حمیدیه را داشتیم اگر این شهر سقوط می‌کرد اهواز شکست می‌خورد اگر اهواز شکست می‌خورد خوزستان سقوط می‌کرد و اگر این شهر سقوط می‌کرد معادله جنگ عوض می‌شد.

وی به نقش نیرو‌های آذربایجانی مخصوصا شهیدمحراب آیت الله مدنی در آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود:یاد شهدایی مانند شهید علی تجلایی و جانبازانی مانند حاج ناصر بیرق نباید فراموش شود چرا که این عزیزان در کنار سایر شهیدان زحمات زیادی را برای پیروزی این شهر کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم وحدت نیرو‌های مسلح و مردم در پیروی از فرامین حضرت امام خمینی (ره)را عامل پیروزی سوسنگرد عنوان کرد و افزود: در سوسنگرد جنایت‌هایی که بنی‌صدر انجام داد و اجازه نمی داد که ارتش و تیپ دو برای یاری رساندن کمک کنند و شبانه مقام معظم رهبری به همراه شهید چمران به بیت امام زنگ زدند و تکلیف خواستند و در نهایت دستور امام را اجرا کردند و می‌توان گفت که اگر سوسنگرد به پیروزی رسید به خاطر وحدت نیرو‌های مسلح و اطاعت محض از فرامین امام خمینی (ره) بود که در این پیروزی نباید نقش پر رنگ مقام معظم رهبری فراموش شود.

وی گفت: امام در دو جا از باید استفاده کرد یکی در آبادان و یکی هم در سوسنگرد که فرمودند حصر سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود که این نشان از اهمیت این شهر دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار صمیمی گزارشی از عمکلرد این اداره ارایه کرد و گفت:  نشر ۶۰ عنوان کتاب با محتوای فاخر در حوزه دفاع مقدس در طول سال توجه به محتوای موزه ای که در آن ضمن در نظر داشتن تاریخ آذربایجان به محتوایی قابل ارائه به کودکان نوجوانان و جوانان پرداخته شده است از اهم فعالیت های این بنیاد است.

امیر عباسی گفت:در طول سال برای حضور دانش آموزان در باغ موزه دفاع مقدس برنامه ریزی شده و با روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس کودکانمان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اداره کل سوژه یابی را تقویت کرده ایم گفت:در موزه ۶سوژه بااعتباری بالغ بر ۷میلیارد تومان استقرار یافته که از این ۶مورد ۵مورد آن تکمیل است و یک مورد دیگر درحال کامل شدن است.

وی با بیان اینکه ۲۱۰پیکر از شهدای گمنام عزیزمان در ۷۰یادمان استان مستقر است افزود:تمامی یادمان شهدای گمنام استان به فعالیت فرهنگی می‌پردازند و یادمان‌های جدید نیز پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارند.