غول‌ خفته آذربایجان بیدار شده! چه کردی آقای علیزاده؟
غول‌ خفته آذربایجان بیدار شده! چه کردی آقای علیزاده؟
تیم محبوب والیبال آذربایجان با هدایت یک مربی جوان و بومی این روزها به دوران اوج خود بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری «آناج»، پس از کسب نتایج ضعیف تیم والیبال شهرداری ارومیه در فصل گذشته و عدم حضور در مرحله پلی‌اوت رقابت‌های لیگ‌برتر‌ مردان، امسال نیز این تیم در لیگ شروع ناامیدکننده‌ای داشت و در هشت هفته ابتدایی با ۶ باخت و ۲ برد در انتهای جدول قرار گرفت.

این وضعیت برای عاشقان والیبال ارومیه رنج‌آور بود، اما پس از تغییر مربی و آمدن عبدالرضا علیزاده، این تیم متحول شد تا غول‌ خفته والیبال کشور بیدار شود.

علیزاده که سال‌ها در رده‌های‌ پایه با تأسیس آکادمی والیبال در شهر ارومیه فعالیت داشت، سال قبل در مسابقات آسیایی که ارومیه میزبانش بود با حضور در کادر مربیگری تیم ملی، به صورت رسمی فعالیت مربیگری را آغاز کرد.

در این فصل با به دست گرفتن فرمان تیم شهرداری ارومیه توسط این ملی‌پوش سابق، تغییرات عمده‌ای در ترکیب تیم انجام نشد، اما سه بازیکن جوان به نام‌های به‌نژاد، آفتاب آذری و امیر محمد حیدری به عضویت تیم افزوده شدند.

این تغییرات از جمله استفاده از پاسور جدید، فرصت بیشتری برای حضور عطا زراعتگر سرعتی زن بومی تیم در بازی‌های پیش‌رو فراهم آورد.

علیزاده از لحاظ آماری و تعداد پیروزی نمره قابل قبولی را کسب کرد، به طوری که در هفته بیستم با ۱۱ برد و ۹‌ باخت در جایگاه هفتم قرار گرفت. از این تعداد، ۲ برد و ۶ باخت سهم کادر قبلی و ۹ برد و ۳ باخت سهم کادر مربیگری علیزاده است.

در نتیجه این بازی‌ها در بازی‌های اخیر خانگی مانند سال‌های اوج قبل، بیش از شش هزار نفر علاقه‌مند به والیبال به سالن غدیر ملقب به «دورنالار یوواسی» جذب شده‌اند.

انرژی‌ای که علیزاده به تیم تزریق می‌کند، از نحوه بازی این تیم پدیدار است. به طوری که شهرداری ارومیه اکنون به یک رقیب ترسناک برای تیم‌های لیگ تبدیل شده است. تیم بازی سریع‌تر، هماهنگ‌تر، و با انگیزه‌تری دارد.

بدون شک، علیزاده از تجربیات دوران بازیگری‌اش و همکاری با مربیان بزرگ بهره‌مند است. وی یکی از مربیان جوان و‌ آینده‌دار والیبال ایران است که از نسل والیبال مدرن برخاسته است.

علیزاده این روزها محبوب‌ترین شخصیت ورزشی در شهر اورمیه و استان آذربایجان غربی است. امیدواریم که این روند موفقیت‌آمیز برای او و تیمش در فصل جاری و فصول بعد نیز ادامه داشته باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج