فعالیت ۷۰ شهرداری در سطح آذربایجان شرقی
فعالیت ۷۰ شهرداری در سطح آذربایجان شرقی
تبریز- مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از فعالیت ۷۰ شهرداری در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری مهر، مرتضی موحدنیا ظهر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات احداث دریاچه در پارک ولایت اهر گفت: در آینده نزدیک نیز با شروع به کار ۲ شهرداری دیگر تعداد شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی به ۷۲ شهرداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مردم از شهرداری‌ها انتظار ارائه خدمات دارند افزود: یکی از دغدغه‌های های مهم شهرداران در سطح استان عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مدیریت استان و حمایت‌های دولت مشکل معوقات چند ماهه پرداخت حقوق شهرداری‌ها حل شد و با آسودگی خاطر شاهد ارائه خدمات به شهروندان از سوی شهرداری‌ها هستیم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین از توزیع ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن قیر رایگان برای شهرداری‌های استان خبر داد.

وی افزود: از اول امسال تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی به شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: امسال همچنین ۲۳ هزار میلیارد تومان توسط دولت برای حمایت از شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است که در سال گذشته این میزان پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان بود.

موحدنیا با اشاره به قدمت تاریخی و ظرفیت‌های شهرستان اهر گفت: از مجموعه شهرداری اهر انتظار داریم با این پیشینه تاریخی و ظرفیت‌ها در راستای ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای شهروندان و مسافران گام بردارند.

موحدنیا گفت: همچنین احداث بازارچه‌ها در ورودی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی جهت عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی از اولویت‌ها است.

در این مراسم شهردار اهر نیز گفت: این دریاچه به مساحت ۲ هکتار در راستای احیای تالاب هازار چمنی و ایجاد زیرساخت گردشگری و مسیر سلامت در طول مدت یکسال احداث خواهد شد.

محمدباقر خانی گفت: ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار، از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای احداث این دریاچه پیش بینی شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر