ماه مهر فصل نو شدن و شروعی دوباره برای زندگی اجتماعی دانش آموزان است
ماه مهر فصل نو شدن و شروعی دوباره برای زندگی اجتماعی دانش آموزان است
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان و فرهنگیان و معلمان، اظهار کرد: ماه مهر فصل نو شدن و شروعی دوباره برای زندگی اجتماعی دانش آموزان است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری ایرنا، «عابدین خرم» با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، یادآور شد: ۴۳سال قبل در چنین روزهایی معلمان و دانش آموزان به جای حضور در مدارس با حمله وحشیانه دشمن بعثی برای دفاع از کیان میهن اسلامی رهسپار جبهه های نبرد شدند تا اجازه ندهند مال و جان مردم به خطر افتد.

وی شهادت ۳۶ هزار دانش آموز در دوران دفاع مقدس را برگ افتخار از تاریخ ایران زمین برشمرد و با بیان اینکه آن هنگام شاهد رشادت ها و از جان گذشتگی خیل عظیم دانش اموزان بودیم، گفت: امنیت و آرامش کنونی کشور را مدیون خون این شهدا هستیم.

خرم مهمترین شاخص انسان توسعه یافته را شعور، معرفت، علم و آموزش دانست و اظهار کرد: این ویژگی ها ممیزه انسان با حیوانات است و اگر کوچکترین خللی در این موارد رخ دهد، انسان فاصله ای با حیوانیت ندارد.

وی از ایران به عنوان کشور تاثیرگذار، متمدن و عالم پرور در جهان یاد کرد که دانشمندان آن مرزهای دانش و علم را شکسته و برای کشور خود افتخارآفرین شدند.

استاندار آذربایجان شرقی از دانش آموزان درخواست کرد تا با اهمیت دادن به درس و تحصیل خود، برای بارورسازی علمی و اخلاقی خود تلاش کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا