مراسم گرامیداشت روز شهریار در بناب برگزار شد
مراسم گرامیداشت روز شهریار در بناب برگزار شد
به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و روز شهریار مراسمی با حضور جمعی از شعرای شهرهای میاندوآب ، مراغه ، عجبشیر و بناب در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، در این مراسم حبیب صدقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب طی سخنانی استاد شهریار را یکی از نوابغ شعر و از افتخارات شعر و ادب کشور و آذربایجان خواند.

صدقی با اشاره به تسلط بی بدیل استاد شهریار به ادبیات فارسی و ادبیات ترکی وی را شاعری مردمی که در همه عرصه ها در کنار مردم کشورش بوده خواند .

صدقی با اشاره به برخی اشعار استاد شهریار اظهار داشت : این استاد بی بدیل و نابغه سده های اخیر در شعر فارسی و ترکی ،در هر موضوعی دست به قلم شده ، خالق بی نظیرترین آثار در آن موضوع بوده و ما شاهد هستیم بعنوان نمونه در حوزه شعر حماسی در دوران دفاع مقدس بهترین اشعار را در وصف رزمندگان و بسیجیان سروده اند و یا در حوزه شعر مذهبی بهترین ها را مانند شعر تکرار نشدنی همای رحمت سروده اند و در سایر حوزه ها نیز همین گونه است .

در ادامه مراسم اساتید و شعرای شرکت کننده در مراسم از شهرهای میاندوآب ، مراغه ، عجبشیر و بناب به قرائت آثار خود در خصوص استاد شهریار پرداختند.

  • نویسنده : امید اسماعیلی