محصولات وارداتی تراریختی نیستند / خالی کردن روستاها از گاو و گوسفند اشتباه بود / در مورد دریاچه ارومیه زود قضاوت می‌کنیم/ متولی چاه‌های آب‌ها، آب منطقه ای است
محصولات وارداتی تراریختی نیستند / خالی کردن روستاها از گاو و گوسفند اشتباه بود / در مورد دریاچه ارومیه زود قضاوت می‌کنیم/ متولی چاه‌های آب‌ها، آب منطقه ای است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تنها محصولی که شائبه تراریختی که وجود دارد، در بخش ذرت است که آن هم میزان واردات و تولید آن به قدری نیست که مشکل ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، اکبر فتحی، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به صندوق خرد زنان روستایی، اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی استان پیشرو در این بخش است که ظرفیت‌های بزرگی در این صندوق در حوزه کشاورزی و غیرکشاورزی وجود دارد.

خالی کردن روستاها از گاو و گوسفند اشتباه بود

وی گفت: اشتباهی که از گذشته مرتکب شده‌ایم، این است که روستاها را از دام و طیور خالی کرده‌ایم؛ زیرا در روستا باید گاو و گوسفند تولید شود و نباید این کار را می‌کردیم که روستاها را صرفا محل سکونت کنیم.

محصولات وارداتی تراریختی نیستند

وی گفت: مهندس ژنتیک یک واقعیت است و در این مهندسی تغییر ژن اتفاق می‌افتد اما در حوزه خودمان ما هیچ بذری وارد نمی‌کنیم بلکه خودمان تولید می‌کنیم. از این‌رو شائبه تراریختی در آن وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: تنها محصولی که شائبه تراریختی که وجود دارد، در بخش ذرت است که آن هم میزان واردات و تولید آن به قدری نیست که مشکل ایجاد کند.

در مورد دریاچه ارومیه زود قضاوت می‌کنیم

وی با بیان اینکه هر پدیده زیست محیطی که اتفاق بیافتد اثراتی خواهد داشت و کسی منکر آن نیست، گفت: در مورد دریاچه ارومیه زود قضاوت می‌کنیم، پاییز پرباران بیشتری پیش بینی می‌شود و اگر رئیس محیط زیست می‌گوید هیچ مخاطره‌ای تهدید نمی‌کند برای شرایط موجود است.

فتحی ادامه داد: اینکه در آینده مخاطره خیلی جدی زیست محیطی در دریاچه ارومیه ایجاد شود، پیش‌بینی نمی‌شود.

متولی چاه‌های آب‌ها، آب منطقه ای است

وی در واکنش به ۸۰ هزار چاه غیرمجاز در حوزه دریاچه ارومیه گفت: نگاه دریاچه ارومیه باید نگاه فنی باشد؛ متولی چاه‌ها کیست؟ شرکت آب منطقه‌ای! پس من از کجا این اطلاعات را داشته باشم که چقدر چاه وجود دارد؟

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: قطعا آمار وزیر نیرو با آمار من متفاوت خواهد بود زیرا او آمار کشور می‌گوید و بنده آمار استان را خواهم گفت از این‌رو باز هم می‌گویم میزان چاه غیرمجاز در حوزه دریاچه ارومیه در بخش استان ما امکان ندارد ۸۰ هزار چاه باشد و آمار وزیر نیرو متشکل از میزان آمار کردستان، آذربایجان‌غربی و شرقی است.

وی گفت: صرف اینکه خشکسالی در کشور باشد ما و کشاورزان را ناامید نمی‌کند و حتی شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج