مهارت‌آموزی سربازان وظیفه بازار‌محور باشد
مهارت‌آموزی سربازان وظیفه بازار‌محور باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: مهارت آموزی سربازان وظیفه در یگان های مختلف باید بازار محور و براساس تقاضای بازار کار باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، محمد کلامی با تاکید بر اینکه آموزش ها در این زمینه باید در راستای نیازهای بازار مورد سنجش قرار گرفته و عملیاتی شود، افزود: خدمت سربازی فرصت خوبی برای مسئولیت پذیری جوانان و مهارت آموزی آنها برای ورود به بازار اشتغال است.

مهارت‌آموزی سربازان وظیفه بازار‌محور باشد

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در دوره خدمت سربازی، جوانان به فکر شغل آینده خود هستند، برگزاری دوره های مهارت آموزی نیز در یگان های محل خدمت با استقبال بیشتری مواجه می شود که هدف اصلی از این دوره ها باید بر اصل ایجاد اشتغال استوار شود.

جایگاه کشوری آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات مربوط به حرفه آموزی

کلامی به جایگاه کشوری آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات مربوط به حرفه آموزی اشاره و اضافه کرد: این استان در میزان مبلغ پرداختی تسهیلات اشتغال به کارکنان وظیفه رتبه اول کشور و در حجم پرداختی ها نیز رتبه سوم کشور را دارد که این جایگاه نشانگر تلاش و پیگیری های مستمر نهادهای مرتبط است.

ظرفیت اتاق بازرگانی تبریز در حوزه اشتغال زایی

وی بر استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی تبریز در حوزه اشتغال زایی تاکید و اظهار کرد: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی استان کمبود نیروی کار است و می توانیم برخی کارخانه ها و واحدهای صنعتی را با مراکز نظامی هماهنگ کنیم که این امر می تواند در خصوص ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی داشته باشد.

نظارت بر تسهیلات اعطایی را امری مهم برشمرد

کلامی نظارت بر تسهیلات اعطایی را امری مهم برشمرد و گفت: به تسهیلاتی که در قالب اشتغال اعطا می شود باید نظارت کرد و باید توجه داشت اگر وام پرداختی در محل خودش هزینه نشود موجب افزایش نقدینگی در جامعه می شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج