مخالف تعطیلی کاوه سودا هستیم اما برای خود تصیفه خانه احداث کند
مخالف تعطیلی کاوه سودا هستیم اما برای خود تصیفه خانه احداث کند
رئیس شورای اسلامی شهر بناب ضمن گلایه شدید از عدم توجه کاوه سودای مراغه به محیط زیست به خصوص در بناب گفت: مخالف تعطیلی کاوه سودا هستیم اما برای خود تصیفه خانه احداث کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، علی پورجعفر ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از سیستم غبارگیر مجتمع فولاد ظفر بناب که با حضور مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: مردم بناب به طور مکرر در دیدار و گفتگو با اعضای شورا همیشه از وضعیت آلایندگی و آلودگی کارخانه کاوه سودا گلایه مند و از ما انتظار پیگیری دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب با اشاره به اینکه شهرستان بناب و مراغه دارای مردم خونگرم و دو شهر همسایه و نزدیک به یکدیگر هستند، گفت: این همسایگی نباید طوری باشد که فاضلاب صنعتی کاوه سودا به شهرستان بناب آسیب وارد کند و باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی ما شود.

مخالف تعطیلی کاوه سودا هستیم اما برای خود تصیفه خانه احداث کند

وی افزود: ما اعتقاد داریم کارخانه کاوه سودای مراغه می‌بایست به کار خود ادامه و هیچگاه تعطیل نشود اما حتماً می‌بایست برای فکر جلوگیری از ورود فاضلاب صنعتی به آب‌های زیرزمینی بناب و سایر آلودگی‌های زیست محیطی چاره اندیشی کنند.

علی پورجعفر با اشاره به اینکه کارخانه کاوه سودا دارای ثروتی عظیم می‌باشد، گفت: با این حجم از فعالیت و سرمایه گذاری کلان در این کارخانه انتظار می‌رود بخشی از سرمایه‌های این مجموعه در راستای حفاظت از محیط زیست نه تنها برای شهرستان بناب بلکه مراغه و سایر شهرها  صرف شود.

وی تصحیح کرد: انتظار می‌رود کارخانه بزرگ کاوه سودا هرچه سریع‌تر به فکر تصفیه خانه و حل مشکلات فاضلاب خود باشد و اجازه ندهد سلامتی ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان بناب به خطر بیفتد.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب در پایان سرمایه‌گذاری کلان واحدهای تولیدی شهرستان بناب در راستای حفاظت از محیط زیست را ستودنی عنوان کرد و گفت: اینکه کارخانه مانند فولاد ظفر بناب تنها میلیاردها تومان در راستای ساخت چنین سیستم غبارگیر پرداخت کرده است نشان می‌دهد صنعت بناب به محیط زیست اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

  • نویسنده : داودزیبایی