مدارس تخریب شده برای نوسازی بررسی می‌شوند/ ۶۶ مدرسه کانکسی بالای ده نفر ساماندهی می‌شوند
مدارس تخریب شده برای نوسازی بررسی می‌شوند/ ۶۶ مدرسه کانکسی بالای ده نفر ساماندهی می‌شوند
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات آذربایجان‌شرقی گفت: نوسازی مدارس برمبنای نیاز آموزش و پرورش انجام شده و ممکن است مدارسی تخریب شده اما از آنجایی که نیاز نبوده یا خیرساز بوده است که خیرین توان بازسازی آن را ندارند، به همان شکل مانده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، فرهاد فرهودی درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز بزرگترین کاروان تجهیزات آموزشی کشور به نواحی مختلف آموزشی ارسال شد که این تجهیزات عمدتا با سیاست معلم و دانش آموز محور تامین شده است.

تلاش کرده‌ایم تا نیاز معلمان و دانش آموزان در تمام سطح استان تامین شود

وی ادامه داد: ما در راستای تامین سخت افزار آموزشی تلاش کرده‌ایم تا نیاز معلمان و دانش آموزان در تمام سطح استان تامین شود که در این راستا ما در این کاروان ۱۵۶ کامیون اقلام آموزشی و تجهیزات با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان ارسال کردیم که امیدوارم به برگزاری یک مهر باشکوه داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات آذربایجان‌شرقی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مدارس دولتی باید مانند دانشگاه‌های دولتی باشند که بهترین و تمام امکانات را در اختیار داشته باشند، گفت: در همین راستا علاوه بر تجهیزات و امکانات آموزشی برنامه ریزی داشته‌ایم که مدارس کانکسی مستقل بالای ده نفر را ساماندهی کنیم. ما ۳۱۹ مدرسه کانکسی داریم که ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل و بالای ده نفر است.

وی ادامه داد: امسال در استان تا ابتدای مهر ماه رکورد احداث پروژه‌های آموزشی را شکسته‌ایم و تا مهرماه ۳۳۱ کلاس را تحویل خواهیم داد. برای احداث این مدارس و کلاس‌های درس ۳۵۵ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم که ۱۰۵ میلیارد را خیرین مدرسه ساز تقبل کرده‌اند.

فرهودی یادآور شد: در ۱۱۶ مدرسه هم سرویس‌های بهداشتی را تعمیر کرده، در ۳۳۵ مدرسه تعمیرات ایزوگام و در ۱۳۲ مدرسه محوطه مدرسه را آسفالت کرده‌ایم.

در تلاشیم طرح چهار ساله مشکلات اصلی سخت افزاری را حل کنیم

وی تصریح کرد: در تلاشیم در طرح چهار ساله مشکلات اصلی سخت افزاری را حل کنیم و دانش آموزان را در مدارس خوب و با امکانات مناسب تحویل جامعه دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات آذربایجان‌شرقی در خصوص تعداد مدارس کانکسی در استان و ساخت مدرسه جدید گفت: برخی روستاهای ما جمعیت گریز است و کمتر از پنج دانش آموز دارند که ممکن است چند سال دیگر دانش آموزی نداشته باشد و به همین دلیل سیاست نوسازی ساماندهی مدارس کانکسی بالای ده نفر است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نهاد بزرگی است که درهیچ کشوری نمی تواند به تنهایی مشکلات را حل کند و باید نهادهای مختلف دست ما را بگیرند، در همین راستا سپاه پاسداران یار و یاور آموزش و پرورش است که امروز نمادی از این اتفاق رخ داد.

فرهودی در خصوص نوسازی هنرستان‌های استان نیز توضیح داد: توجه به هنرستان‌ها از دیدگاه نوسازی مداس بسیار مهم است چون این مدارس نیروی فنی آماده به کار تحویل جامعه می‌دهد و به همین دلیل اعتبار خاصی برای تجهیز هنرستان‌ها داده‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص ساخت مدرسه در شهر جدید سهند در سفر دوم ریاست جمهوری قول داده شد که ۹ مدرسه توسط شرکت عمران سهند ساخته شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات استان با بیان اینکه در دور اول سفر رئیس جمهور ۴۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پرژوه‌های خیرین مصوب شد، ابراز داشت: ۱۰۰میلیارد از این اعتبار را اداره کل نوسازی، ۵۰ میلیارد از اعتبار استانی و ۲۵۰ میلیارد اعتبار دو ساله بود که جذب کرده‌ایم که بخشی از پروژه‌ها در دهه فجر ۱۴۰۱ افتتاح و بخشی در مهر ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

وی درباره مدارس غیرمستحکم در استان توضیح داد: ۲۰ درصد فضاهای آموزشی ما غیرمستحکم است که روی نوسازی این ۲۰ درصد تمرکز کرده‌ایم. در چاراویماق دو برابر تعداد بازسازی‌های گذشته مدارس بازسازی شده داریم که ۳۵ مدرسه جدید که در سال ۱۴۰۲ افتتاح خواهند شد.

فرهودی تصریح کرد: ۱۷۰ کلاس درسی با سیستم گرمایشی غیراستاندارد داریم که عمدتا در مناطقی هستند که زیرساختی مانند گاز نداریم، مدارس خشتی در استان نداریم اما ۹۱ مدرسه سنگی داریم که ۴۶ مدرسه نیاز به استحکام دارند.

وضعیت مدارس تخریب شده جهت نوسازی

وی درباره وضعیت مدارس تخریب شده جهت نوسازی توضیح داد: نوسازی مدارس برمبنای نیاز آموزش و پرورش انجام شده و ممکن است مدارسی تخریب شده اما از آنجایی که نیاز نبوده یا خیرساز بوده است که خیرین توان بازسازی آن را ندارند، به همان شکل مانده است به همین دلیل بعضی‌ مدارس مازاد است که در طرح مولدسازی آن‌ها را به فروش رسانده و برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌سازی هزینه کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزای آناج