مراسم روز کارگر در بناب برگزار شد+ تصاویر / نماینده مردم بناب: مجلس پیگیر بیمه کارگران ساختمانی است
مراسم روز کارگر در بناب برگزار شد+ تصاویر / نماینده مردم بناب: مجلس پیگیر بیمه کارگران ساختمانی است
عصر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستان بر آسم گرامیداشت روز کارگر در سالن اداره ارشاد بناب برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب رضا لعلی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز کارگر ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن روز کارگر و معلم اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان بناب بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در حال فعالیت می باشند که نشان از اقتصاد بالای شهرستان بناب را نمایان میکند.

 

فرماندار بناب در ادامه با اشاره به اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در شهرکهای صنعتی شهرستان بناب اظهار داشت: این تعداد از کارگر در شهرستان بناب نشان می دهد که می بایست مسئولان استانی و شهرستانی توجه بیشتری به جایگاه کارگری در این بناب داشته باشند.

 

 

مقام عالی دولت در شهرستان بناب توجه بیشتر کارفرمایان به معیشت کارگران را خواستار شد و گفت: طی بازدید های روزهای اخیر که از برخی از واحدهای تولیدی داشتیم با وجود اینکه افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگران مصوب شده است اما برخی از واحدهای تولیدی تا ۴۰ درصد حقوق کارگران را افزایش دادند

 

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در پایان از اهدای زمین رایگان به افراد واجد شرایط به خصوص کارگران خبر داد و گفت: این اراضی در منطقه شهرک ولیعصر (عج) اهدا خواهد شد تا کارگران با استفاده از وام‌های کم‌بهره دولتی بتوانند خانه های ویلایی در این منطقه برای خود احداث کنند.

 

در ادامه این مراسم نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی پیگیری حل بیمه کارگران ساختمانی را خواستار شد و گفت: طی ماههای اخیر مجلس به دنبال پیگیری بیمه کارگران ساختمانی است و قطعاً این پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

 

شیخ رضا باقری بنابی جذب سرمایه گذار در شهرستان بناب را مهم ارزیابی کرد و گفت: این که برای  اشتغال به دنبال پرداخت وام های موقتی باشیم دردی دوا نخواهد شد و می بایست در حوزه سرمایه گذاری  تلاش بیشتری داشته باشیم

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طبقه بندی مشاغل در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان بناب گفت: خوشبختانه برخی از واحدهای تولیدی به خصوص فولاد صنعت بناب کار طبقه بندی مشاغل را آغاز کرده‌اند که این نشان از اهمیت جایگاه کارگران در این واحدها دارد.

 

باقری بنابی در پایان با تاکید بر اینکه حمایت کارفرمایان از کارگران باعث رونق واحد تولیدی خواهد شد گفت: قطعاً کارفرمایان با افزایش انگیزه و حمایت های معیشتی نتایج بسیار مطلوب تری از کار کردن با کارگران خواهند گرفت.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از تعدادی از کارگران واحدهای تولیدی مختلف شهرستان بناب با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل به عمل آمد

 

 

گزارش تصویری؛

 

 

  • نویسنده : داود زیبائی