مردم ایران می‌توانند براساس ایده‌ها و برنامه‌ها بهترین کاندیدا را انتخاب کنند
مردم ایران می‌توانند براساس ایده‌ها و برنامه‌ها بهترین کاندیدا را انتخاب کنند
رئیس‌جمهور، گفت: در نظام‌های سرمایه‌داری اساس تبلیغات مبتنی بر قدرت و ثروت بوده و عکس‌ها و تصاویر با هم رقابت دارند، اما زمینه‌ای که اکنون ایجاد شده، ایده‌ها و برنامه‌ها می‌توانند با هم رقابت کنند و مردم می‌توانند از طریق این ایده‌ها و برنامه‌ها بهترین را انتخاب کنند که این بسیار پر اهمیت است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز (جمعه، ۲۰ بهمن) در مراسم افتتاح رسمی ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم، برای آنکه توفیق عنایت کرد در روز جمعه که سیدالایام و متعلق به وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) است، یک رویداد ابتکاری و یک خلاقیت ستودنی و یک حرکت در جهت مشارکت مردم و انتخاب و رأی آن‌ها انجام بگیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه موضوع مهم جمهوریت نظام است، اظهار کرد: ما همواره در این ۴۴ سال و امسال که بهار چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است این افتخار را داریم که در دنیا اعلام کنیم، نام مردم، سخن از مردم، حضور مردم، رأی مردم و مشارکت مردم در این کشور جدی است‌، به این عنوان که تمامی نهادهای برخاسته از تشکیلات، سازمان‌ و سازوکارهای اداری در جمهوری اسلامی مبتنی بر رأی مردم است.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما هیچ بخشی نداریم که اتصال به رأی مردم نداشته باشد و این افتخار جمهوری اسلامی است، بیان کرد: در دنیا سیاستمداران وقتی که نام مردم را می‌برند، می‌خواهند از نام آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف سیاسی خودشان استفاده کنند اما وقتی امام خمینی (ره) می‌فرمایند؛ «میزان رأی ملت است» حقیقتاً مردم را باور دارند، وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند؛ «اساس در نظام اسلامی مردم و رأی مردم است» مردم را باور دارند.

 

رئیسی ادامه داد: حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خواهند به ما و همه دست‌اندرکاران نظام بیاموزند که باید همه امور مبتنی بر رأی، نگاه و مشارکت مردم باشد.

 

وی افزود: ما به برکت انقلاب اسلامی شاید بتوان گفت، در هر سال و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک انتخابات برگزار کردیم و این یعنی مراجعه به آرای عمومی برای شکل دادن نهادهای انقلاب اسلامی و ساز و کار اداره امور کشور در همه حوزه‌ها است.

 

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات و رأی دادن مردم طبیعتاً هم حق و هم تکلیف است، برای آنکه مردم این حق خودشان را به طور کامل انجام دهند و این تکلیف الهی، سیاسی و شهروندی خودشان را بتوانند به طور کامل انجام دهند، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا مردم انتخاب خوبی داشته و بهترین را انتخاب کنند و از این طریق مجلسی قوی را شکل دهند که ثمره آن شکل‌گیری ایران قوی است.

 

رئیسی با تأکید بر اینکه حضور همه مردم برای انتخابات بسیار تأثیرگذار است، گفت: استفاده از همه ظرفیت‌ها در سیاست‌های مصوب و ابلاغیه نظام تکلیف است، رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ فرمودند در این سیاست‌ها استفاده از همه ظرفیت‌ها برای شناساندن و شناختن کاندیداهای انتخاباتی از طرف مردم عزیزمان ضروری است.

 

وی تصریح کرد: در نظام‌های سرمایه‌داری اساس تبلیغات مبتنی بر قدرت و ثروت بوده و عکس‌ها و تصاویر با هم رقابت دارند، اما زمینه‌ای که اکنون ایجاد شده، ایده‌ها و برنامه‌ها می‌توانند با هم رقابت کنند و مردم می‌توانند از طریق این ایده‌ها و برنامه‌ها بهترین را انتخاب کنند که این بسیار پر اهمیت است.

 

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به افتتاح ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات، گفت: در این اقدام ابتکاری صدا وسیما که نخستین اقدام در طی این سال‌هاست، ظرفیتی آسان، ارزان، فراگیر و عادلانه است.

 

رئیسی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال ناامیدی و مأیوس کردن مردم است، اظهار کرد: نقش رسانه ملی در جهت اعتمادافزایی در مردم نقش بسزایی دارد، همچنین در جهت حفظ و ارتقای انسجام اجتماعی نقش دو چندانی دارد. تخریب انسجام اجتماعی و یا فرسایشی شدن اعتماد عمومی خطای راهبردی جدی است.

 

وی ادامه داد: تمام تلاش بر افزایش اعتماد و رضایت عمومی و مشارکت عمومی است و تمام تلاش بر این است که مردم در این راه مانند سایر عرصه‌ها باز هم خوش بدرخشند.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه در جهان امروز مدعیان دموکراسی در جهان فراوانند، اما میزان پایبندی و اعتنای آن‌ها به رأی مردم قابل ارزیابی و بررسی است، تصریح کرد: بدون تردید ملت ایران که همواره نقشی محوری در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و در همه عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند از عرصه انتخابات پیش‌رو نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

 

رئیس‌جمهور در پایان بار دیگر با اشاره به افتتاح ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات، اظهار امیدواری کرد این ظرفیتی که ایجاد شده بر شور انتخاباتی بیفزاید.