مردم بار دیگر تمام محاسبات دشمن را در اسفند به هم خواهند زد
مردم بار دیگر تمام محاسبات دشمن را در اسفند به هم خواهند زد
نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: در اسفند ماه این مولفه قدرت یعنی مردم با حضور حداکثری خود تمام محاسبات دشمن را به هم خواهند زد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز با اشاره به اینکه به موعود و میعادگاه انتخابات نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه به ضرورت میدان‌داری مردم تاکید کردند و فرمودند که وظیفه نخبگان و‌خواص اقامه نماز جمعه ایجاد بستر برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب جریاناتی سعی داشتند تا  مردم را ناامید کنند و حضور  مردم در معادلات جامعه را کمرنگ کنند ولی بر اساس تلاش بی‌وقفه امامین انقلاب مردم عزیز و فعال ما در اداره حکومت بودند.

امام جمعه تبریز بیان داشت:  امام راحل (ره) همواره سعی کردند تا اهمیت و نقش مردم از آنها سلب نشود و مردم در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند و اینکونه نیز است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات بزرگی  از جمله اطلاعات در زمان کرونا وجود دارد که ما این مشکل را با نقش‌آفرینی خود مردم حل کردیم، افزود:  نقش‌آفزینی مردم در وسط میدان صحنه‌های پرافتخاری از تبلور مردم سالاری دینی را رقم زده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد:  حضور مردم در راهپیمایی‌ها و  نماز جمعه‌ها و  تشییع جنازه پیکر شهدا و  حرکت جهادی در تمام عرصه‌های کشور و رفع محرومیت نشانه‌ای از حضور همیشگی و مستمر مردم در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: انتخابات اسفند، عرصه دیگری برای زورآزمایی ما در برابر دشمن است؛  حضور در پای صندوق‌های رای برای دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز می‌تواند به تقویت ایران قوی کمک کند و زمینه‌ساز حل مشکلات و تحول در کشور باشد.

وی افزود: انتخابات پرشکوه قدرت و امنیت ملی را به ارمغان می‌آورد؛  حضور قوی در انتخابات قدرت‌آفرین است و حضور و میدان‌داری مردم از مولفه اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران شمرده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: در اسفند ماه این مولفه قدرت یعنی مردم با حضور حداکثری خود تمام محاسبات دشمن را به هم خواهند زد.

وی متذکر شد: اما تبریزی‌های قهرمان و آذربایجان شجاع امیدواریم همانطور که در تمام موارد پیشگام و پیشتاز بودید در شرکت در انتخابات نیز با حداکثر مشارکت نسبت به سایر استان‌ها در درجه اول قرار بگیرید تا به عنوان شهر اولین‌ها بار دیگر به اثبات برسید.

امام جمعه تبریز در ادامه عملیات موشکی ایران  علیه تروریست‌ها در بامداد روز سه‌شنبه در اربیل عراق و گروهک‌های تروریستی در سوریه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این عملیات ترکیبی را نه تنها به یک تمرین بلکه باید قدرت‌نمایی یگان موشکی جمهوری اسلامی ایران باید نامید.

وی اضافه کرد: این عملیات یک الگوی متفاوت از طرف جمهوری اسلامی ایران بود و این نیز به دلیل استفاده از موشک‌های زیاد نیست بلکه  به دلیل شلیک از نقاط مختلف کشور به سمت اهداف چندگانه می‌باشد.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه حجم و گستردگی عملیات اخیر سپاه پاسداران موجب غافلگیری دشمن در چند جبهه شده است، گفت: هدف‌گیری نقطه‌ای موشک‌های سپاه پاسداران مرحله جدیدی از بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشت.

وی اذعان داشت: پیام ایران روشن و واضح است؛ ایران از مرحله پاسخ از زمان و مکان عبور کرده است  و هر موقع و از هر نقطه اراده کند دشمن را سرکوب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان متذکر شد: این عملیات یک پیام بزرگ دارد و آن این است که ایران با هیچ تهاجمی علیه کشورش مماشات نخواهد کرد و بدون لکنت تهدیدات را پاسخ خواهد داد.

وی ادامه داد: این درس بزرگی است که امام راحل(ره)  به ما آموخت و  آن هنر نترسیدن از غیر خداست؛ و الحمدالله  ایران نشان داد که برخلاف تصور دشمن همیشه متقاعد به قواعد بازی نیست و عملیات ۲۶ دی و حمله با بالستیک دوربرد به اهداف بسیار دوردست برای رژیم صهیونیستی و هوادار این رژیم معنادار و حامل پیام بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که ما به دنبال گسترش و جنگ نیستیم ولی در امنیت کشورمان نیز  با احدی تعارف نداریم.

وی تاکید کرد: ما همه این قدرت را مدیون رهبر معظم انقلاب می‌دانیم و مدیون فرماندهی هوشمندانه ایشان هستیم که نیروهای مسلح را به خوبی هدایت کردند و امروز پدافند هوایی رزمایشی به این بزرگی اجرا کرد.پ

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگر صحبت‌های خود در اعلام مناسبت‌های هفته به درگذشت آقای مجتهدی تبریزی از فیلسوفان تبریزی اشاره کرد و  گفت: او‌ نگاه انتقادی به غرب داشته و شاگردان زیادی را تربیت کردند.

وی با اشاره به هفته گمرک، گفت: به تمام کارکنان گمرکات کشور این روز را تبریک می‌گویم و خداقوت دارم.

آل‌هاشم با بیان اینکه مراسم اعتکاف در ماه پرفیض رجب برگزار خواهد شد، گفت: در دهه‌ها و سال‌های گذشته شاهد مشارکت کم‌نظیر در مراسم اعتکاف بودیم؛ آنهایی که دوران طاغوت را دیدند می‌دانند که اعتکاف برای افراد محدود و قشر خاص بود ولی با انقلاب اسلامی شاهد جهش بزرگ هستیم.

وی گفت: تاکنون ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده و ۱۴۵ مسجد نیز اعلام آمادگی برای پذیرایی از این روز کرده‌اند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دشمن همه تلاش را برای عدم شرکت جوانان در اینگونه مراسمات اعتکاف گذاشته است، گفت: اما هر سال شاهد شرکت همه نوع جوان هستیم و این باعث ناامیدی دشمن شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار ائمه جمعه با رهبری اولا ایشان سلام مخصوص داشتند و بعدا رهبر معظم انقلاب در تمجید مردم ایران فرمودند که ما مردم خوب، مومن هستند و حتی کسانی که به حسب ظاهر به برخی ظواهر شرعی معتقد نیستند آنها هم خوب هستند.

آل‌هاشم بیان داشت: به تیپ و قیافه جوانان در اعتکاف نگاه کنید شاید آدم آنها را بیرون ببیند حتی فکر کند نماز هم نمی‌خوانند؛ قطعا  این جملات رهبر معظم انقلاب تعارف و‌ مبالغه نیست بلکه حقیقتا رهبری مردم را آن‌گونه که هستند،  توصیف کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش خطبه‌های عبادی با اشاره بر فرا رسیدن ایام اعتکاف گفت: همیشه ۱۳ رجب مراسم معنوی اعتکاف وجود دارد و در قرآن کریم نیز آیاتی در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه داد: خداوند به حضرت ابراهیم(ص) دستور داده است که خانه خدا را برای مراسم اعتکاف و طواف کنندگان آماده کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان داشت: از آنجایی که تمام مساجد در همه کشورها خانه خداست از این‌رو برگزاری اعتکاف با حفظ مراتب و درجات آن مراسم دارای پاداش است.

امام جمعه تبریز به ولادت با سعادت جوان‌ترین امام شیعیان امام جواد(ع) در ۱۰ رجب اشاره کرد و گفت: آن دوران جامعه دچار درگیری عقیدتی شده بود و دوران امامت ایشان با دوران خلافت دو فرد عباسی مقارن بود.

وی گفت: امام رضا(ع) بعد از ۴۷ سال از امامت خود دارای فرزند شد و این منجر به نگرانی دشمنان ایشان شده بود زیرا امام رضا(ع) با به دنیا آمدن فرزندش گفتند که این مولود شیعیان شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: امام جواد(ع) جزو امامانی بود که در سن کم به امامت رسید.

آل‌هاشم به ملاقات خود از استاندارآذربایجان‌شرقی اشاره کرد و  گفت: برای استاندار محترم آرزوی شفای عاجل و سلامتی داریم.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس