مردم مراسمات ماه محرم را با شکوه برگزار کنند/ انقلاب اسلامی ایران از دستاوردهای عاشوراست
مردم مراسمات ماه محرم را با شکوه برگزار کنند/ انقلاب اسلامی ایران از دستاوردهای عاشوراست
امام جمعه بناب گفت: سه اصل غدیرخم، عاشورا و انتظار فرج از افضل عبادات، رمز نجات بشریت و اساس هویت اهل ایمان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهریتان بناب با اشاره به فرارسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان یادگار امام امت و برجسته‌ترین نهاد انقلابی است که باید حرمت آن هم از طرف اعضای شورا و هم از طرف سایر آحاد مردم حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان یک اصل قرآنی است، افزود: طبق آیه ۱۲۴ سوره بقره “لا ینال عهدی الظالمین” مهمترین ماموریت آن مراقبت و حراست است که هر کسی نتواند در هر جایگاه حساس کشور راه پیدا کند و نباید اشخاص ناصالح در جایگاه خطیر قرار گیرند، بلکه کسانی باید به مصادره امور گمارده شوند که امین و حفیظ باشند.

 

خطیب جمعه شهرستان بناب با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کشور از عدم اجرای صحیح این پیام قرآنی است، تصریح کرد: متاسفانه امروز شایسته سالاری جای خود را به ملاحظه کاری داده که اکثر متخصص‌ها متعهد نبوده و بسیاری از افراد متعهد نیز کار بلد و متخصص نیستند و علی‌الدوام دود آن به چشم مردم رفته و خسارت آن را نظام متحمل می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دهه آخر ذیحجه و فرارسیدن ماه محرم گفت: امروز در عالم اسلام هم غدیرخم باید بازسازی شده و در جایگاه خود قرار گیرد و هم عاشورا باید زنده نگهداشته شود و هم قویا در انتظار طلوع خورشید ولایت بود که این سه اصل افضل عبادات، رمز نجات بشریت و اساس هویت اهل ایمان است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه امام حسین (ع) و نهضت عاشورا کشتی نجات بشریت و راهگشای حقیقت است، خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا در طول تاریخ مشکل‌گشا بوده و بسیاری از طاغوت‌ها را زمین زده و یا سر جای خود نشانده و جلوی انحرافات و منکرات را گرفته است و همین انقلاب اسلامی ایران یکی از دستاوردهای عاشوراست.

 

امام جمعه بناب ابراز امیدواری کرد: بهترین راه مبارزه با منکرات، پررونق بودن اجتماعات دینی خصوصا اجتماعات عاشورا و اربعین است و اقامه عزای سیدالشهداء (ع) هر چه باشکوهتر برگزار شود، انحرافات و اعوجاجات به همان مقدار فروکش خواهد کرد.

 

وی به جمله معروف امام خمینی (ره) “عاشورا را زنده نگهدارید، با زنده نگهداشتن عاشورا کشور شما آسیبی نخواهد دید” اشاره کرد و گفت: این رمز بزرگی بود که حضرت امام به ملت آموخت، که هر چه عاشورا پرشورتر، کشور به همان میزان محفوظ‌تر و عنایات و الطاف غیبی افزونتر خواهد بود.

 

 

  • نویسنده : داود زیبائی