مطالبات مردمی نباید با اغتشاش و تخریب اموال عمومی باشد/ ضرورت احداث خانه گفتگو در تمام شهرها
مطالبات مردمی نباید با اغتشاش و تخریب اموال عمومی باشد/ ضرورت احداث خانه گفتگو در تمام شهرها
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات پیش آمده گفت: مطالبات مردمی نباید با اغتشاش و تخریب اموال عمومی همراه باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، شیخ رضا باقری بنابی صبح امروز در حاشیه آغاز سال تحصیلی جدید در جمع برخی از دانش آموزان شهرستان بناب ضمن عرض تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس گفت: مدرسه بعد از خانه بهترین مکان برای آموزش، تعلیم و تربیت می باشد و از اینکه دانش آموزان پس از وقفه طولانی مجدداً به صورت حضوری در مدارس حضور پیدا می‌کنند بسیار خوشحال هستیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث و اغتشاشات پیش آمده، گفت: واقعیت این است که دولت و حکومت می بایست درد و دل مردم را شنیده و برای مطالبات آنها اقدام کند اما این اعتراضات و مطالبات می بایست به صورت قانونی و به دور از حواشی گفته و بیان شود.

وی افزود: بیان سخن و مطالبات با خشونت و تخریب اموال عمومی به هیچ عنوان صحیح نبوده و بنده نیز مخالف این گونه اعتراضات هستم و تاکید می‌کنم که مطالبات مردم می بایست در چارچوب قانون پیگیری شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت و همفکری هر چه بیشتر مردم و مسئولان برای حل مشکلات کشور گفت: در همین راستا بنده چندین بار پیشنهاد تشکیل “خانه گفت و گو” در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها را پیشنهاد داده‌ام که نمایندگان مردم بتوانند در این اماکن حضور یافته و با مسئولان همفکری کرده و مطالبات خود را بیان کنند.

شیخ رضا باقری بنابی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضرورت حضور فعال روانشناسان و  مشاوران تحصیلی در مدارس گفت: دانش آموزان ۱۲ سال از عمر خود را در مدارس به تعلیم و تربیت می پردازند و این بهترین بستر است که دختران و پسران در موضوع حجاب و رفتار در جامعه آموزش ببینند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از مدارس مانند همین هنرستان دخترانه کار و دانش نور و هنر با وجود بیش از ۲۸۰ دانش آموز دختر فقط یک روانشناس و مشاور تنها برای چند ساعت در هفته در مدرسه حضور دارد و این نشان می‌دهد به موضوع روانشناسی و آموزش رفتار های اجتماعی در مدارس توجه نمی شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه اولویت اصلی من در امورات شهرستان بناب حوزه آموزش و پرورش می باشد، گفت: به نظر بنده اگر نتوانیم در آموزش و پرورش به خوبی عمل کنیم در سایر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دوچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام/ داود زیبائی