معرفی سرباز شهید قهرمان قهرمانپور
معرفی سرباز شهید قهرمان قهرمانپور
در پنجمین روز از شهریور ماه سال ۱۳۴۴ در روستای آلقو شهرستان بناب کودکی بدنیا آمد که خانواده نام او را قهرمان گذاشتند. آنها هم همچون دیگر خـانوادههـای روسـتا بـه کـار کشاورزی میپرداختند و بسیار پر تالش و زحمتکش بودنـد.

پایگاه خبری صدای بناب، در نظر دارد به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس هر روز یکی از شهدای شهرستان بناب که تعداد شهدای شهرستان بناب ۳۷۷ شهید است را معرفی کند.

نام و نام خانوادگی: سرباز شهید قهرمان قهرمانپور
تاریخ و محل دقیق تولد: ۱۳۴۴/۰۶/۰۵ آلقو
نام پدر: رضاقلی
نام مادر: خدیجه عنقائی آلقو
دین ـ مذهب: اسلام ـ شیعه
یگان اعزامی: نیروی زمینی ارتش
تحصیلات: دوم ابتدائی
شغل: کشاورز ـ قالیباف
تاریخ و محل شهادت: ۱۳۶۴/۰۸/۱۵
مزار: گلزار آلقو

در پنجمین روز از شهریور ماه سال ۱۳۴۴ در روستای آلقو شهرستان بناب کودکی بدنیا آمد که خانواده نام او را قهرمان گذاشتند. آنها هم همچون دیگر خـانواده هـای روسـتا بـه کـار کشاورزی میپرداختند و بسیار پر تالش و زحمتکش بودنـد.

قهرمـان بـا رسـیدن بـه سـن مدرسه همچون سایر همسالنش راهی مدرسه شد امـا فقـط تـا کـالس دوم ابتـدائی درس خواند، او تصمیم گرفت که در کار کشاورزی بـه پـدرش کمـک کنـد او مـیدانسـت کـه تحصیل علم برای آینده و زندگی او مهم است اما او تصمیمش را گرفتـه بـود بنـابراین در امور کشاورزی همیشه در کنار پـدر بـود و همچنـین در خانـه قـالی مـی بافـت او هنرمنـد بینظیری بو با سخنانی شایسته و بیان نیکو همه را جذب خودش میکرد.

قهرمان با رسیدن به سن مقدس سربازی، دفترچه اعزام به خدمت را تکمیل کرد و پـس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به تیپ ۴۰ سراب در منطقـه عملیـاتی سـومار کرمانشـاه منتقل شد. قهرمان به واقع مانند یک قهرمان و پهلوان واقعی زندگی کرد و در طـول مـدتخدمت سربازی و حضور در جبهه با شهامت در مناطق عملیاتی حضور داشـت و دوسـت داشت او هم به کاروان شهدا برسد. دوستان و همرزمان او در این خصوص میگویند: »ای کاش خدا قسمت کند و ما را الیق شهادت بداند و ما هم شهید بشـویم تـا بتـوانیم بـا گذشت از جان خود، کشورمان را از دست دشمنان و بیگانگان نجات دهیم.

سرانجام این شهید بزرگوار، پس از رشادتهای بسـیار در راه مبـارزه بـا دشـمنان نظـام و انقلاب، در تاریخ ۱۳۶۴/۰۸/۱۵ در منطقه عملیاتی سومار، بر اثر اصابت ترکش خمپاره بـه سر و سینه دعوت حق را لبیک گفت و به آرزویش که شهادت بود رسید.

مزار مطهر شهید قهرمان قهرمانپور در گلزار روستای آلقو در کنار دیگر یارانش التیام‌بخـش دردها و رنج های اهالی روستا است.

  • منبع خبر : کتاب معرفی 377 شهید شهرستان بناب