شناسایی ۵۰ طرح بزرگ در بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی
شناسایی ۵۰ طرح بزرگ در بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: به منظور تکمیل زنجیره ارزش و حمایت از طرح‌های پیشران ۵۰ طرح بزرگ در بخش صنعت و معدن استان شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عظمایی اظهار کرد: ارزش سرمایه‌گذاری انجام یافته در ۵۰ طرح بزرگ بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی به طور متوسط به ازای هر طرح حدود یک هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اکنون تمام این طرح‌ها در حال اجرا است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از آن‌ها انجام شده است.

وی با بیان این که تمام طرح‌ها به طور مستمر پایش می‌شود گفت: از طرح‌های شناسایی شده پنج پروژه در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

 عظمایی اظهار کرد: بهره برداری از ۱۰ طرح بزرگ با پیشرفت بالای ۸۰ درصد برای پایان امسال هدف گذاری شده است و بهره برداری از بقیه طرح‌ها تا قبل از اتمام دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: با اقداماتی که برای تکمیل زنجیره ارزش انجام می‌شود سهم ارزش افزوده بخش صنعت آذربایجان شرقی در کشور افزایش می‌یابد.

عظمایی ادامه داد: در خصوص طرح زنجیره ارزش جلسات متعددی با استانداری آذربایجان شرقی برگزار شده و ارتباط تنگاتنگی در این زمینه وجود دارد.

عظمایی تاکید کرد: تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش می‌تواند تحولی اساسی در این حوزه‌ها ایجاد کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: از مجموع ۵۰ میلیون دلار آمار صادرات کل کشور ۳۵ درصد این آمار مربوط به آذربایجان شرقی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی