وقتی تیر رسانه‌های معاند به سنگ خورد/ آیا صدای مهیب شب گذشته در خرم‌آباد انفجار بود؟
وقتی تیر رسانه‌های معاند به سنگ خورد/ آیا صدای مهیب شب گذشته در خرم‌آباد انفجار بود؟
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تکذیب هرگون انفجاری در خرم‌آباد و حومه شهر گفت: خبرهای منتشر شده در رسانه‌های معاند و برخی کانال‌ها در ارتباط با تکانه‌های شدید در خرم‌آباد، به‌طور یقین گمانه‌زنی رسانه‌ای و مغرضانه است‌.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، صدای مهیب همراه با لرزش شب گذشته در برخی  برخی مناطق خرم‌آباد شنیده شد و ترس و نگرانی مردم این شهرستان را به‌دنبال داشت.

مردم در ابتدا تصور می‌کردند که زلزله باعث این صدا و تکانه‌ها شده‌ است، اما با توجه به اینکه مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران خبری از زلزله در خروجی درگاه اینترنتی خود اعلام نکرده بود، همین امر ‌باعث شد‌ تا ‌وقوع انفجار ‌در اذهان مردم پررنگ‌تر شود.

در تازه‌ترین خبرها احسان یاوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مسئله وقوع انفجار  در شهر و یا حومه خرم‌آباد براساس دریافت گزارش از منابع امنیتی و نظارتی منتفی است.‌

وی افزود: خبرهای منتشر شده در رسانه‌های معاند و برخی کانال‌ها به‌طور یقین گمانه‌زنی رسانه‌ای و مغرضانه است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان عنوان کرد: هدف رسانه‌های معاند از خبرهای کذب و گمانه‌زنی‌های غلط در ارتباط با صدای شنیده‌شده در برخی مناطق خرم‌آباد، در پی تشویش اذهان عمومی و نگران‌کردن مردم است.

یاوری گفت: از مردم لرستان درخواست می‌کنیم به شایعات توجه نکند و اخبار را تنها از مراجع و رسانه‌های رسمی دریافت کنند.‌

به گزارش تسنیم، در پی شنیده شدن صدای مهیب در نیمه شب گذشته، برخی رسانه‌های معاند و منافقان اعلام کردند که در یکی از مراکز نظامی لرستان انفجار مهیبی رخ داده است.

اعلام علت وقوع تکانه‌های شدید در خرم‌آباد

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرجع رسمی تشخیص ثبت زلزله در نواحی مختلف ایران است.

وی افزود: طبق اعلام رئیس مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شب گذشته زلزله‌ای با بزرگی دو ریشتر در خرم‌آباد رخ داده‌است و علت اینکه مردم  زلزله‌ای با شدت کم را احساس کرده‌اند عمق کم آن در حدود هشت کیلومتری زمین بوده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به علت عدم ثبت زلزله خرم‌آباد در وبگاه مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، عنوان کرد: این مؤسسه، زلزله‌های پایین‌تر از شدت ۲ ریشتر را در وبگاه رسمی خود ثبت نمی‌کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم