ناوگروه ۸۶ بدون تنش و خطا آبهای جهان را پیمایش کرد
ناوگروه ۸۶ بدون تنش و خطا آبهای جهان را پیمایش کرد
فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش گفت: تاریخ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به دو برهه قبل و بعد از ماموریت ناوگروه ۸۶ تقسیم می شود و بدون خطا و تنش آبهای جهان را پیمایش کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، امیر دریادار فرهاد فتاحی عصر شنبه در مراسم تجلیل از خانواده‌ها و کارکنان اعزامی به ناوگروه ۸۶ با بیان اینکه خطرکردن با پشتوانه علمی و بهره گیری از تجربیا ت و تجهیزات سبب شد تا قدرت و قابلیت ایران اسلامی را به نمایش گذاریم، گفت: قابلیت و ظرفیت زیادی در نیروی دریایی وجود دارد تا چنین مأموریتی بزرگ را انجام دهد و این مأموریت قدرت نیروی دریایی را به رخ بکشاند.

وی افزود: این مأموریت از نظر بسیاری از کارشناسان مشکل بود و در این مأمورین ابهامات زیای را برای دشمنان ایجاد کردیم و یکی از ابهامات برای آنان این بود که ناوگروه ارتش چگونه در فاصله دور از کشور، ارتباط را با مرکز فرماندهی و کنترل حفظ کرده است.

وی با اظهار اینکه به صورت شبانه روزی با ستاد در ارتباط بودیم و دستورات را می‌گرفتیم، گفت: تاریخ نیروی دریایی به قبل و بعد از مأموریت کد ۳۶۰ به دو برهه تقسیم شده است و همه فرماندهان و کارکنان درگیر این ناوگروه بودند تا مأموریت به خوبی صورت گیرد.

امیر دریادار فتاحی با تقدیر از فرمانده دانشگاه دریایی گفت: در این مأموریت از آب‌ها و سواحل کشورهای زیادی بدون کمترین خطا و تنش و مشکل حقوقی پشت سرگذاشتیم و نیروی دریایی ایران در این مأموریت حرفه‌ای خطاب شد که بسیار با ارزش بوده است.

فرمانده ناوگروه ۸۶ تصریح کرد: این ناوگروه خوداتکا بدون به هیچ کشور و کسی با توکل به خدا توانست مأموریت را به خوبی انجام دهند.

در این ناوگروه ۲۰ مازندرانی حضور داشتند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر