نخبگان فرهنگ و رسانه اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات را تبیین کنند
نخبگان فرهنگ و رسانه اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات را تبیین کنند
استاد دانشگاه های تبریز و مدیرکل حوزه ریاست استانداری آذربایجان شرقی گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به عنوان نخبگان جامعه، اهمیت انتخابات و مشارکت گسترده مردم در آن را در سطح جامعه تبیین کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری ایرنا، « عزیز جوانپور» روز چهارشنبه در سلسله نشست های «به سوی قله» با موضوع انتخابات که با حضور فعالان موسسات فرهنگی و هنری، کانون های تبلیغاتی، چاپخانه ها و رسانه های دیجیتال در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب و مسوولان نظام برای مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو بر این اساس است که رکن اساسی نظام اسلامی بر پایه مردم است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم ایران در تعیین سرنوشت خود از ۱۰۰ سال گذشته و در دوران مشروطه رقم خورده است، اظهار کرد: با وجود اینکه در آن دوران خواسته مردم برای تحقق مردمسالاری دینی محقق نشد ولی ۵۰ سال بعد از آن، این خواسته محقق شده و باید از آن محافظت کرد.

استاد دانشگاه تبریز، مشاور و مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مردم ایران در طول تاریخ برای داشتن حق رای، تلاش ها و فداکاری های زیادی کرده اند، گفت: پیشینه این نظام نیز به این تلاش ها بر می گردد و با حضور در صحنه و مشارکت در انتخابات می توان از حق رای خود و این نظام محافظت کرد.

جوانپور، ادامه داد: در طول ۴۵ سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی، مراجعه به آرای مردم اصل و اساس این نظام بوده و نمود آن در ۴۰ انتخابات گذشته مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی مبتنی بر دین و مردم و نظام مردمسالاری دینی است، یادآور شد: وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی نباید مردم را از مشارکت در انتخابات دلسرد کند زیرا حل این مشکلات نیز در سایه مشارکت گسترده در انتخابات است.

استاد دانشگاه تبریز و مدیر حوزه استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش نخبگان جامعه در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات، گفت: اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه و مطبوعات وظیفه هدایت مردم و آگاهی بخشی به مردم را بر عهده دارند و می توانند با تبیین اهمیت انتخابات و نقش مشارکت گسترده در آن، مخاطبان را اقناع کنند.

جوانپور، افزود: مشارکت گسترده مردم در انتخابات علاوه بر رفع مشکلات مختلف در کشور، موجب تشکیل مجلسی قوی و در تراز نظام و انقلاب اسلامی و کاهش فشارهای بین المللی می شود.

انسان در هر جایگاه و مسوولیتی باید انتخاب کند

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه انسان در هر جایگاه و مسوولیتی محکوم به انتخاب است، گفت: ریشه و مبانی انتخاب به موضوع شناخت و اتفاقات پیرامون آن بستگی دارد و این موضوع در تمام مراحل زندگی شخصی صادق است و فرد نتیجه انتخاب خود را در آینده خواهد دید.

«حسن حقیقیان»، با تاکید بر اینکه نفع و ضرر انتخاب انسان به خود وی بر می گردد، افزود: در زمان کنونی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های بین الملل و منطقه ای وارد حوزه هایی شده که این حوزه ها خط قرمز نظام سلطه است بنابراین با انجام توطئه ها و نقشه های مختلف علیه این نظام دشمنی می کند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات از مظاهر حضور مردم در صحنه است، اظهار کرد: دشمن تلاش می کند تصویر مردم و افکار عمومی از نظام جمهوری اسلامی را مخدوش و در تصمیم گیری درست آنها اختلال ایجاد کند.

نخبگان فرهنگ و رسانه اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات را تبیین کنند

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: نظام سلطه می خواهد با بهم زدن واقعیت ها و تغییر جریان حق و باطل، واقعیت های نظام جمهوری اسلامی را برعکس نشان دهد و مردم با مشارکت گسترده در انتخابات می توانند نقشه های آن ها را نقش بر آب کنند.

حقیقیان، با اشاره به انتشار کتابچه مجموعه مقررات و آیین نامه های انتخابات امسال و تغییرات انجام شده در آن نسبت به دوره های قبل، از فعالان عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و چاپ و نشر خواست محتوای این کتابچه به ویژه ماده های ۷۰، ۷۲، ۷۹ و ۸۰ را مطالعه کنند و بر اساس مفاد آن در دوران تبلیغات فعالیت کنند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسیدگی شورای نگهبان به شکایت های داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ادامه دارد، گفت: اسامی قطعی داوطلبان این دوره از انتخابات از سوی شورای نگهبان اول اسفند اعلام و دوم اسفند اسامی آن ها از طریق آگهی منتشر می شود.

حقیقیان، ادامه داد: تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از امروز آغاز شده و تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز سوم اسفند آغاز می شود و تا نهم اسفند ادامه می یابد.

وی با اشاره به تدارک ۵۰ حوزه اصلی و فرعی انتخابات در استان، یادآور شد: در این دوره از انتخابات در استان سه هزار و ۲۳۱ شعبه اخذ رای شامل ۲ هزار و ۴۹۶ شعبه ثابت و ۷۳۵ شعبه سیار برای انتخاب داوطلبان ۱۹ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی فعال خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: در سطح استان یک هزار و ۶۵۸ شعبه اخذ رای شهری و یک هزار و ۵۷۳ شعبه اخذ رای روستایی است و در زمان پیش ثبت نام این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۴۹۸ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد یک هزار و ۳۲۷ نفر ثبت نهایی شد.

حقیقیان، افزود: در زمان کنونی از این تعداد ۶۹۸ داوطلب از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند و این تعداد تا پایان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان تغییر خواهد یافت به طوری که تا امروز ۴۳ داوطلب از سایر حوزه های انتخابی درخواست جابجایی به این استان را ارایه کرده اند و احتمال اینکه تعدادی از داوطلبان رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان بررسی و تایید شوند، وجود دارد.

نخبگان فرهنگ و رسانه اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات را تبیین کنند

جامعه فرهنگی به عنوان پیشران عرصه فرهنگ در انتخابات نقش خود را به خوبی ایفا کنند

معاون فرهنگی و رسانه ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: جامعه فرهنگ ، هنر و رسانه به عنوان پیشران عرصه فرهنگ در انتخابات پیش رو نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

«حسن گلی»، افزود: چنین نشست هایی برای ایجاد بستر مناسب به منظور همفکری و هم اندیشی بین اقشار مختلف جامعه در راستای ایفای نقش فعالانه برای برگزاری انتخابات شایسته برگزار می شود.

وی با اشاره به راهبردهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری، سلامت، رقابت جدی و امنیت کامل، اظهار کرد: خروجی این راهبردها موجب تداوم امنیت حاکم بر کشور می شود و پیامدهای آن، فضایی آرام برای فعالیت در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای ایجاد می کند

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا