نرخ بیکاری به کانال ۷ درصد سقوط کرد
نرخ بیکاری به کانال ۷ درصد سقوط کرد
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به کاهش نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد، گفت: دولت عزمی جدی برای افزایش اشتغال در استان های زاگرس نشین دارد.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری مهر، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در جلسه بررسی مسائل اشتغال و پیشرفت استان‌های زاگرس نشین با اشاره به جلسات مستمر رئیس جمهور محترم در زمینه اشتغال، تصریح کرد: در یکسال اخیر فعالیت دولت سیزدهم نرخ بیکاری نزدیک به ۷ درصد شده است.

وی به وعده ایجاد یک میلیون شغل در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ایجاد بیش از یک میلیون شغل تحقق یافت.

منصوری با اشاره به برگزاری جلسات پیشین کارگروه اشتغال با محوریت استان کرمانشاه، افزود: رئیس جمهور محترم دستور دادند که کارگروه اشتغال برای ۶ استان زاگرس نشین نیز تشکیل شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به بهبود وضعیت اشتغال در این استان‌ها نسبت به گذشته، گفت: درابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، متوسط نرخ بیکاری در ۶ استان زاگرس نشین ۱۰/۸ درصد بود که امروز به ۹/۲ درصد رسیده است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: در این جلسه مقرر شد، بسته‌ای در خصوص تسهیل فرایند اشتغال و رفع موانع اشتغال برای این شش استان آماده شود؛ کاهش نرخ سود تسهیلات برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری، ارائه برنامه جداگانه توسعه اشتغال توسط استانداران و همچنین تشکیل کار گروه‌هایی ویژه مانند کارگروه گردشگری، کارگروه تأمین مالی، کارگروه محیط زیست برای رفع مسائل و موانع زیست محیطی پروژه‌ها و کارگروهی در حوزه شهرک‌های صنعتی از جمله اقدامات خواهد بود.

مهندس منصوری افزود: انشاالله جلسات این ستاد به طور مستمر برگزار می‌شود؛ امیدواریم این دستور رئیس جمهور منجر به بهبود وضعیت اشتغال در استان‌های زاگرس نشین شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر