نگرانی اوکراین درباره تمام شدن منابع مالی غرب برای کمک به این کشور در سایه مناقشات غرب آسیا
نگرانی اوکراین درباره تمام شدن منابع مالی غرب برای کمک به این کشور در سایه مناقشات غرب آسیا
در حالی که جنگ اوکراین همچنان طولانی و پر هزینه شده کی‌یف نگران این است که متحدان غربی‌منابع مالی لازم برای حمایت از این کشور را در جریان حمایت‌ها از اسرائیل در جنگ غزه تمام کنند.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری تسنیم، روزنامه “برلینر سایتونگ” در مطلبی نوشت: یک راه حل صلح در اوکراین دیده نمی شود چرا که نه روسیه و نه اوکراین هیچ دستاورد قابل توجهی در قلمرو ندارند و جنگ همچنان به یک جنگ خندق و طولانی تبدیل شده است و مبالغ هنگفتی هر روز برای مردن روزانه بسیج می شود. کی‌یف هم‌اکنون می‌ترسد که متحدان غربی‌اش منابع مالی لازم برای حمایت از این کشور را تمام کنند.

در این رابطه، احتمالاً دولت اوکراین از اینکه صندوق بین‌المللی پول روز جمعه با اعطای وام ۹۰۰ میلیون یورویی به این کشور موافقت کرد، احساس آرامش می‌کند. پس از تایید نهایی توسط هیئت مدیره صندوق بین المللی پول، انتظار می رود این وجوه در اوایل ماه دسامبر به اوکراین وارد شود. تا به امروز، صندوق بین المللی پول وام هایی به ارزش ۱۴۴ میلیارد دلار به اوکراین ارائه کرده است.

در ادامه این گزرش آمده است: کی یف به هر سنت این پول ها نیاز دارد، زیرا به نظر می رسد حمایت اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا مدت زیادی است که در حالت انتظار قرار گرفته است. سرویس اقدام خارجی اروپا هفته گذشته به کشورهای عضو گفت که بعید است که آنها بتوانند یک میلیون گلوله مهمات توپخانه وعده داده شده را به اوکراین تحویل دهند. افراد مطلع به بلومبرگ گفتند که این هدف برای ماه مارس سال ۲۰۲۴ احتمالاً نادیده گرفته خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: پول ایالات متحده آمریکا برای حمایت نظامی از اوکراین نیز رو به اتمام است. “سابرینا سینگ”، معاون سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ما مجبور بودیم حمایت خود از اوکراین را کاهش دهیم. بسته های مالی دیگر کوچکتر خواهند بود.

سینگ از کنگره خواست تا درخواست دولت بایدن برای کمک ۶۱٫۴ میلیارد دلاری برای مبارزه اوکراین با روسیه را تایید کند. این درخواست بخشی از یک بسته ۱۰۶ میلیارد دلاری است که شامل کمک به اسرائیل و بستن مرزهای آمریکا و مکزیک نیز می شود.

اما جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا نمی خواهند این پول را برای اوکراین آزاد کنند. در جلسه استماع سنا هفته گذشته، رهبران سیاست خارجی بایدن هشدار دادند که رقبای واشنگتن به دنبال سوء استفاده از ناکارآمدی آمریکا هستند. به گفته آن ها توانایی اوکراین برای پیشبرد تهاجم خود علیه روسیه در صورت عدم تمدید بودجه ممکن است ظرف چند هفته از بین برود.