نیروی دریایی سپاه و ارتش نظام سلطه را از منطقه بیرون راندند
نیروی دریایی سپاه و ارتش نظام سلطه را از منطقه بیرون راندند
جانشین نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی سپاه و ارتش نظام سلطه را از منطقه بیرون راندند که این امر نشان از استیصال و انفعال آنان است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، امیر دریادار حمزه علی کاویانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با بیان اینکه نیروی دریایی ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وابسته به شرق و غرب بود گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در سالهای دفاع مقدس در ۶۷ روز رژیم بعث را نابود کرد و در دروان سازندگی توانست ناوشکن جماران را به دست متخصصان داخلی بسازد که در آن زمان آمریکایی‌ها گفتند این یک ماکت ناوشکن است که بعد از این حرف‌های آمریکایی‌ها، ناوشکن جماران کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی را به کشور بازگرداند.

 

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: نیروی دریایی ارتش توانست خط قرمزهای آمریکا را زیر پا بگذارد و به آب‌های آمریکای لاتین راه یابد که این امر نشان از شجاعت رزمندگان نیروی دریایی ارتش دارد.

 

وی بیان داشت: ناوشکن دنا به دست صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در حالی که در اوج تحریم‌ها و فشارها بودیم ساخته شد و تاکنون ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی داشته است.

 

کاویانی تصریح کرد: ناوگروه نیروی دریایی ارتش ۱۵ سال است که به طور دائم در دریای سرخ حضور دارد و در شمال اقیانوس هند نیز که از جمله مهمترین مناطق مبادله اقتصادی جهان می‌باشد حاضر است.

 

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران یک کشور دریایی است که توجه ویژه ای به بخش اقتصاد و سیاست‌های کلان دریا می‌شود که این سیاست‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب به سران قوا ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در منطقه گفت: به دلیل جایگاه مهمی که ایران در منطقه دارد، از سوی نظام سلطه در معرض تهدید است.

 

کاویانی با بیان اینکه نظام سلطه و آمریکایی‌ها نمی‌توانند از منطقه بسیار مهم ما چشم پوشی کنند گفت: این منطقه ظرفیت‌های بسیاری دارد و این تمدن اسلامی با محوریت انقلاب اسلامی برای جان آمریکا شده و آنان برای رسیدن به منافع نامشروع خود دست به هر کاری می‌زنند.

 

وی با بیان اینکه در دریای خزر ۴۰ درصد نفت و ۳۰ درصد گاز جهان وجود دارد عنوان داشت: در دریای خزر ۲ میلیارد بشکه نفت و ۲۷۸ تریلیون فوت مکعب گاز است و به همین دلیل موقعیت ایران در این منطقه که کانون مهم جهان و انرژی است بسیار مهم است.

 

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: ایران ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط ساحلی و ۱۹۰ هزار کیلومتر مربع گستره‌ای های سرزمینی دارد و بر سه تنگه تسلط دارد.

 

وی ابراز داشت: ایران به صورت غیر مستقیم بر تنگه مالاکا در شرق، و تنگه باب‌المندب در غرب در برابر نظام سلطه ایستاده و نتیجه تمام درگیری‌های سالهای اخیر در این مناطق به نفع جمهوری اسلامی و محور مقاومت بوده است.

 

کاویانی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه و ارتش نظام سلطه را از منطقه بیرون راندند گفت: آمریکایی‌ها با تهدیدات جبهه مقاومت به سمت دریای سرخ و اقیانوس هند رفته اند که این امر نشان از استیصال و انفعال آنان است.

 

وی ابراز داشت: زمانی رئیس جمهور دیوانه آمریکا می‌خواست صادرات نفت از ایران به صفر برسد و مانع از مبادلات ایران و سایر کشورهای منطقه و جهان شود اما امروز با مجاهدت نیروی‌های دریایی ایران، تلاش‌های دشمنان خنثی شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر